Rabu, 11 Januari 2012

Opal tak nak makan...

Semalam petang masa amik Opal, aku tanye lagi kat ustazah yang jaga Opal... Hari2 pon aku nak tanye gak... nak tau ape jadi kat Opal... nak tau Opal ok ke tak...

Ustazah tu cakap... Opal tak berapa nak makan.. Dari hari pertama hari tu, macam tu ler... macam2 ustazah tu bagi... kuih la... sosej la... roti la... dia makan sikit jer... harapkan kat air milo yang aku bekalkan dari rumah jekk..


Semalam ustazah pesan gak, tak payah bawak air milo... tapi gantikan dengan air masak jer... sebab air milo tak tahan lama... masuk tenghari rasanya dah lain macam... mesti Opal tak nak dah minum lepas tu... terpaksa la ustazah buang...

Rugii jer.. nak wat camne... takde la aku bagi dia bekal air milo dah... memang lah.. Opal kalau tiba bab makan... ya Rabbi... bukan ustazah tu je pening kepala... aku ni pon sama... lain benar ngan si kecik tu... tolak batu ngan kayu jer... semua dia bedal... sampai kan bawang besar tu pon Payel nak try makan..he3...

Cerewet... masyaAllah... sampai aku selalu 'mati kutu'... tak tau la nape payah sangat dia nak makan...

Masalahnye kalau tak makan, nanti perut dia senang masuk angin.. bile dah masuk angin.... bile minum susu... haa... siap la... melambak muntah dia... dek kerana kerap muntah, dia tau dah... kalau nak muntah.. dia tau nak muntah ke mana... bayang kan le... 

Semalam dia cuma makan roti 2 keping... bile masak mee dia nak nasi... bile aku masak nasi... dia nak mee plak... adoiyaii.... kalau makan takpe gak... ni jamah sikit jer... seco'et jer... tak hangin ke camtu? mintak je lebih tapi... tak berbaloi...

Hasilnya... petang semalam dia muntah... tu pon sebab dia batuk... kahak jer la yang keluar...errkkk... sabor je la...

Opal masa 7 bulan...cubby!

2 ulasan:

Pok Amai-Amai berkata...

Ala...nape Opal taknak mkn? Dia tak de selera kot? Apa kate bg Appeton?

lady scooter berkata...

Pok Amai2 : dia kena ulser kat mulut. tu mungkin salah 1 faktor nape dia makin memilih nak makan.