Rabu, 18 Januari 2012

Cerita aku dengan hujan!

Hujan petang ni, lebat plak tu... alhamdulillah... semalam seharian panas berdenting.. sampai ke malam... Paling kesian kat Fa'el... langsung tak lena tido.. panas punya pasal... ada kipas pon tak rasa mende...


Bila hujan ni, legaa la sikit. Bahang tu reda la sikitkan? Tapi... ada kisah lain. Kalau la balik nanti hujan masih lebat camni, terpaksa la aku tunggu kejap. Nak redah dengan guruh kilat sabung menyabung ni memang tak la... Tak berani de acik weiihh... Dengan tak nampak jalannya lagi...

Bukan stakat tu jer. Selalunya kump. bermotor ni payah orang nak nampak masa hujan lebat cenggini... Padahal kereta diorang de wiper kan? tapi masih tak nampak kami golongan tayar 2 nih...

Kitorang ni lagi lah tak nampak jalan... pakai helmet... mana ada wiper!! terkial2 je nak bawak motor... paling menyampah bila jumpa lopak air! Kalau di laluan kita ok lagi tapi kalau di laluan sebelah... bila ada kereta dari depan lalu... laju plak tu... habis la ngko!! basah kuyup la jawapnyerr... zasss....!!

Plus... ada yang jadi tukang sorak plak tu... dasar hampeiih sungguhh!! 


2 ulasan:

Gen2Merah berkata...

ahahaha. naik motor memang bahaya kalau time hujan.. hati2 ya kak

lady scooter berkata...

gen2merah : ha3... tetap tak serik naik motor..