Rabu, 18 Januari 2012

Cerita aku dengan hujan!

Hujan petang ni... lebat plak tu... alhamdulillah... semalam seharian panas berdenting.. sampai ke malam... Paling kesian kat Payel... langsung tak lena tido.. panas punye pasal... ade kipas pon tak rasa mende...


Bile hujan ni... legaa la sikit... bahang tu reda la sikitkan? Tapi... ade kisah lain... kalau la balik nanti hujan masih lebat camni... terpaksa la aku tunggu kejap... nak redah time2 guruh kilat sabung menyabung ni memang tak la... tak berani de acik weiihh... jalan pon memang tak berapa nak nampak...

Bukan stakat tu jer... selalunya kump. bermotor ni payah orang nak nampak... hairan... padahal keta diorang... tak kira pacuan 4 roda ke ape ker... masing2 de wiper kan? tapi masih tak nampak kami golongan tayar 2 nih...

Kitorang ni memang tak nampak lah... pakai helmet... mane de wiper!! terkial2 je nak bawak motor... paling menyampah bile jumpe lopak air.. kalau di laluan kita ok lagi... ni kalau di laluan sebelah... bile keta dari depan lalu... laju plak tu...haa... siap la ko!! mandi free la jawapnyerr... zasss....!!

Plus... ade yang jadi tukang sorak plak tu... dasar hampeiih sungguhh!! 


2 ulasan:

Gen2Merah berkata...

ahahaha. naik motor memang bahaya kalau time hujan.. hati2 ya kak

lady scooter berkata...

gen2merah : ha3... tetap tak serik naik motor..