Jumaat, 6 Januari 2012

Maaf pada yang terasa...

Dah baca entry aku tentang : Bila guru pon ajar tak betul ( yang entry asalnya bertajuk : bile guru pon tak ajar tak betul - actually tu tersilap taip.. )?

Aku tak berniat nak singgung perasaan para guru dan dalam masa yang sama, aku takde la menuduh semua cikgu begitu ya... 

Tambahan pula, apa yang aku tulis ( taip lebih tepat kan? ) tu sebenarnya berdasarkan luahan hati beberapa orang ibu yang juga teman sepejabat saya. Sekiranya aku berada di tempat mereka, pastinya aku juga merasakan perasaan yang sama.

Istilah ketam mengajar anak, itu pun bukan dalam bidang cikgu aje... di semua jabatan ada. Aku setuju dengan pendapat Puan Kutu ( owh... akan saya lawat Puan nanti ok ! he3 )

Di jabatan aku pun ada. hehee... Baru je pencen hujung tahun lepas pegawai yang semacam tu... heee... 

Jadi... kalau cikgu - cikgu ada yang terasa dan anggap aku nak menyalahkan semua cikgu... tak lah...

Takkan la dalam setandan pisang, semuanya busuk ! betul tak? ehem... lama betul tak gunakan bahasa - bahasa macam nih... he3... lain macam plak rasanya kat hati...kih3..

Ape pon,  jom sama - sama perbaiki diri... muhasabah diri kita masing2... supaya apa yang silap dapat diperbetulkan... 

Selamat bertugas semua cikgu dan para penjawat awam yang lain...


6 ulasan:

Pok Amai-Amai berkata...

Sy takkan tersentap dgn entri psl cikgu ajar anak murid pun tak betul...sbb byk cikgu lebih suke memilih yg cerdik dr yg lembam!

Gen2Merah berkata...

salam akak lady scooter... rasa serba salah plak rasanya saya pasal entri saya tu...

saya mohon maaf sekali lagi yaa. maaf atas keterlanjuran.. Biar saya hilang entri, jangan saya hilang kawan2 blogger.. ehehehe..

selamat pagi ya kak

lady scooter berkata...

Pok Amai - amai : ada murid yang bernasib malang bila dapat cikgu yang bersikap macam tu.

Gen2Merah : akak ok jer dik... tak payah ubah entry kamu tu sebab itu pendapat kamu dan akak tak terasa pon... jangan ubah entry tu ok! biarkan entry macam tu... kita tengok pemikiran bloggers yang lain macam mana pulak lepas baca entry kamu dan entry akak yang sebelum ni..

meh kita tengok pendapat diorang. kalau di ubah, nanti dah tak sama... so just let it be... don't worry wokeh! peace no war...he3

Gen2Merah berkata...

ok kak.. terima kasih banyak2 yaa.. baru lega hati saya bila akak maafkan .. ehehehe..

pa pun, marilah sama2 kita muhasabah diri untuk pembangunan modal insan yang gemilang..

ok ya kak.. 0-0.. ehehehe.. saya nak masuk kelas dah sebentar lagi. Jom dengar saya ngajar.. ehehe

Gen2Merah berkata...

saya dah ubah pun... risau saya nanti jadi medan perdebatan plak... ehehehe...

lady scooter berkata...

Gen2Merah : la.. dah ubah ker? he3... ape pon jap gi saya baca..

selamat mengajar!