Rabu, 11 Januari 2012

Opal tak nak makan...

Semalam petang masa amik Opal, aku tanya lagi kat ustazah yang jaga Opal... Hari2 pon aku tanya gak. Nak tau apa jadi kat Opal. Nak tau Opal ok ke tak...

Ustazah cakap, Opal tak berapa nak makan.. Dari hari pertama hari tu, macam tu ler. Macam - macam ustazah tu bagi. Kuih... Sosej... Roti... dia makan sikit jer. Harapkan kat air milo yang aku bekalkan dari rumah jekk..


Semalam ustazah pesan gak, tak payah bawak air milo. Tapi gantikan dengan air masak jer sebab air milo tak tahan lama. Bila tengahari rasanya dah lain macam. mesti Opal tak nak dah minum lepas tu. Terpaksa la ustazah buang. 

Rugi! Takde la aku bagi dia bekal air milo dah...

Opal kalau tiba bab makan... ya Rabbi! bukan ustazah je pening kepala, aku ni pon sama. Cerewer!

Lain benar ngan si kecik tu. Tolak batu ngan kayu jer, yang semua dia bedal! Sampai kan bawang besar tu pon Fa'el nak try makan.. he3...

Tak tau la nape payah sangat Opal nak makan...

Kang kalau tak makan, perut dia senang masuk angin. Bila dah masuk angin, minum susu... haa... Siap la... melambak muntah dia... dek kerana kerap muntah, dia tau dah... kalau nak muntah.. dia tau nak muntah ke mana... bayang kan ler betapa kerapnya dia muntah!

Semalam dia cuma makan roti 2 keping. Bila masak mee dia nak nasi. Bila aku masak nasi... dia nak mee plak... adoiyaii.... kalau makan takpe gak... ni jamah sikit jer... seco'et jer... tak hangin ke camtu? mintak je lebih tapi makan sikit je...

Hasilnya... petang semalam dia muntah... tu pon sebab dia batuk... kahak jer la yang keluar...errkkk... sabor je la...

Opal masa 7 bulan...cubby!

2 ulasan:

Pok Amai-Amai berkata...

Ala...nape Opal taknak mkn? Dia tak de selera kot? Apa kate bg Appeton?

lady scooter berkata...

Pok Amai2 : dia kena ulser kat mulut. tu mungkin salah 1 faktor nape dia makin memilih nak makan.