Khamis, 31 Mei 2012

Seminar di Royale Bintang

Tajuk : Seminar / Bengkel Mesra Malaysia Siri 2/2012
Tarikh : 30 Rabu 2012 ( Rabu )
Masa : 8.30 pagi - 5.00 petang

Demi nak cukupkan 7 hari kursus... aku iye kan je bile ditanya " kau nak pi tak kursus kat sini..? "

Buleh la kak oii... janji dekat ngan rumah... ese tak kisah tu dooooo....! 

Maka berlolah ( say : berlelah ) aku poe ko sinun!... sampai silap masuk jalan! Bangunan dah nampak tapi penghujung jalan rupenye jalan mati...camno tu? aiihh... silap lorong rupenyer!


Lone ranger je sebab member2 opis yg lagi 4 orang tu lum sampai.. Pendaftaran kul 8.30 tapi aku 8.15 dah terpacak kat lobi hotel sebab en.aus yg tolong hantarkan.. dia lak keje pagi tu, kena la ikut timing keje dia kan? 

Kek ruang lobi tu ramai gak awek2 muda, setengah muda yg cantik berbaju kurung tengah melepak.. ape ke halnye lepak kat situ?

Ooo.. diorang pon same gak.. datang utk seminar tu jugak! Memula aku masuk, semua dok pandang kat aku..eh..eh..ehh.. cun kah aku??

Aku senyum je, peh tanye kat pegawai kek kaunter kecik dalam gambat atas tu... aku menonong je sengsorang.. dah kata jalan terus kan? jalan je la terus sampai jumpe dinding... agak2 dah jumpe dinding, orang tu kata belok kanan... nahh.. kekanan lah aku masa tu.. uiihh...kat belakang aku de bunyi.. papp..papp...kelepapp...kelepapp...papp..kelepapp...

owhh... awek2 muda & seteng tadi dok follow aku dari belakang.. lahh... dihati terdetik...

Agak ehh... tadi tu diorang tak tau arah nak ke dewan tapi duduk je 'ontok2' kat situ? hmm...??  - Gasak!


Fasilitator : En. Ibrahim bin Abu... tu je yg aku ingat...tapi memang best cara dia berseminar tu semalam... Asal nampak kitorang ngantuk jerr... siaappp..!! Bangun semua!! Kita exer....cise...!! katanya..

" Everybody... sing along! Move your body... we dance together! everybody..!! "

Haa gitu! memang best la.. hilang ngantuk aku! tengok lak masing2 ramai yg super sporting! ade gaya 'pak ma'un ' berjoget... ade gak yg macam dah naik syehh...he3...  - aku tak joget...kayu! mane reti joget...hi3


Ni aktiviti lain dalam seminar/bengkel tu... majoriti peserta ni adalah pengusaha - pengusaha Homestay di seluruh Negeri Sembilan... Kampung Lonek... Kampung ape lagi...ermmm.. aku lupe la... korang survey la kat internet..ade tu..

Last but not least... the food..! Love it! Pilihan aku...western food. Ade yg jaki ke? tak kot kan?! Lunch memang mewah ngan food. 1 side penuh ngan nasi putih and lauk pauk macam udang masak sambal, rendang....dll. 1 side lagi penuh ngan nasi minyak kalau tak silap aku. Mee sup, segala macam sup... 1 side lagi utk dishes... kek, ais krim.. puding... dll and 1 side lagi aneka abc... 

Puas makan tapi aku skali hadap je... perut dah kekenyangan.. awek2 muda & seteng muda jaki tengok aku makan western food... brother setengah muda pon ada yg sama jaki...kwang3... diorang kata aku nak diet... tapi pada pendapat aku.... sesekali pergi tempat yg sangat la keterlaluan jarangnya nak pergi ni, ape salahnya pilih something yg different sikit... kan?!!

Tiada ulasan: