Jumaat, 25 Mei 2012

Kalau tak yakin, jangan...

" 3 termasuk kanak - kanak maut kemalangan"... tu tajuknya berita yg aku baca tadi.

Kemalangan tu berlaku antara Perodua Kancil, lori dengan Toyota Hilux. Drebar lori ngan Hilux selamat... tak cedera pon. Tapi yg maut.. yg naik kereta Kancil tu..

Kisahnya... kancil tu cuba nak memotong Hilux tapi tak lepas....



Aku ni pon hari2 pi balik keje naik skuter tu... kekadang hati rasa ok, kekadang hati rasa cam tak sedap jer nak bawak skuter... lalu kan kat kawasan kilang... dgan lorinya, dgan kereta yg besar2 tahap orang kaya gila baban tu... motor2 lain lagi...

Time hati tgah rasa ok, laju gak le aku bawak.. he3... tapi time hati rasa tak sedap... kekadang 40km/j jer aku bawak... gasak ler orang nak kata aku ni lembab macam siput baban! Hati dah rasa tak sedap, kalau bantai gak bawak laju... bahaya! Sebab masa tu confident level memang jatuh tahap mane tah... tak tau!

Tapi tu la... tak leh nak kata gak! Kekadang kita memang dah cukup berhati2 tapi orang2 di sekitar kita lum tentu lagi... ajal maut tu tak kenal sesape pun!

Sumber berita...klik sini




2 ulasan:

eintan nurfuzie berkata...

YG PENTING YAKIN..KLU RASA X LEPAS..JGN LA MEMOTONG...
BAWAK PELAN PUN SAMPAI GAK DESTINADIKAN?

cik sakura berkata...

betul..kena yakin dan berani..