Khamis, 12 April 2012

kaki disengat lebah...!

Semalam cuti, korang buat apa? aku? hu3... ni ler nak citer nih... kisahnya malam kelmarin. Lepas balik kerja, cam biasalah... uruskan rumah, anak2...

Lepas basuhkan tangan Fa'el kat bilik air tu, aku dokong la dia keluar. Elok je kaki aku cecah kat alas kaki tu... mak aaiiiiiiiiiii.............!! Sakitnya macam ada api menjalar kat urat kaki. Sib baik aku dukung Fa'el tak tinggi. Baru nak dukung masa tu terus terlepaskan dia... huhh... bahaya..!

Sakitnya sampai aku terduduk kat situ gak. Fa'eel dah lari pi kejar tv. adeiih.. Opal lak datang tanya

" Nape mak? Mak sakit?!"

Aku tau anak yg sorang ni kekadang dia la yang prihatin tapi bila banyak nau yg dia tanya.. hu3... sosak napeh nak jawab... Tengah sakit tuu...! Hasben keje malam. Maka terduduk ler aku kat situ sengsorang ngan Opal dok tercengang2 tengok mak dia ni.

Sambil sakit tu aku tengok, haa... ada kesan sengatan, tak jauh dari situ ada sekor lebah dah terlentang baeekk punyerr....

Bila bangun je pagi semalam...nahh.. jari kaki aku yg agak tak tegang kulitya dah bertukar jadi cantik... Rasa macam baru lepas kena 'botox' lak... Tegang habis kulit kaki ku macam kulit bayi... kaki aku dah disengat kat lebah.. adeiih... Tegaaakk jer tak leh bengkok2...kih3... buruk betul...!

Sib baik semalam cuti.. kalau tak, camnelah aku nak sarung kasut uniform tu..hu3...chakitnyerrr...!

Botox la sangat kan?! Haa... lepas ni, kalau ada sape2 teringin nak 'botox' tu leh la try cucuk guna bontot lebah... memang confirm tegang.......... he3... sakit? eleh.. ingat cucuk botox tu tak sakit ker? dah le mahal... meh try penangan botox bontot lebah... memang bisa...

** actually sebelum kejadian di'botox'kan tu, aku sembur lebah tu ngan cecair Serai Wangi... terasa macam "padan muka aku!" sebab buat camtu.. hermmm... sib baik sekor jekk...


2 ulasan:

ieda berkata...

salam kenal dik
aduhh lebah ! .. kalau x tahan kena ke klinik dan cucuk dikk , jgn dibiarkan ..

lady scooter berkata...

ieda : sib bukan tebuan tanah...