Khamis, 12 April 2012

kaki - ku di'botox'kan dek lebah...!

Semalam cuti, korang buat ape? aku? hu3... ni ler nak citer nih... kisahnya malam kelmarin. Lepas balik keje, cam biasalah... uruskan rumah, anak2...

Lepas basuhkan tangan Payel kat bilik air tu, aku dokong la dia keluar. Elok je kaki aku cecah kat alas kaki tu... mak aaiiiiiiiiiii.............!! Sakitnya macam de api menjalar kat urat kaki. Sib baik aku dukung Payel tak tinggi. Baru nak dukung masa tu terus terlepaskan dia... huhh... bahaya..!

Sakitnya sampai aku terduduk kat situ gak. Payel dah lari pi kejar tv..adeiih.. Opal lak datang tanye

" Nape mak? Mak sakit?!"

Aku tau anak yg sorang ni kekadang dia prihatin tapi bile banyak nau yg dia tanye..hu3... sosak napeh nak jawab... Tengah sakit tuu...! en. aus keje malam. Maka terduduk ler aku kat situ sengsorang ngan Opal dok tercengang2 tengok mak dia ni.

Sambil sakit tu aku tengok,haa... ade kesan sengatan, tak jauh dari situ de sekor lebah dah terlentang baeekk punyerr....

Bile bangun je pagi semalam...nahh.. jari kaki aku yg agak tak tegang kulitya dah bertukar jadi cantik... Rasa macam baru lepas kena 'botox' lak... Tegang habis kulit kaki ku macam kulit bayi...ngeh3..adeiih... Tegaaakk jer tak leh bengkok2...kih3... buruk betul...!

Sib baik semalam cuti.. kalau tak, camnelah aku nak sarung kasut uniform tu..hu3...chakitnyerrr...!

Botox la sangat kan?! Haa... lepas ni, kalau de sape2 teringin nak 'botox' tu leh la try cucuk guna bontot lebah... memang confirm tegang..........he3... sakit? eleh.. ingat cucuk botox tu tak sakit ker? dah le mahal...meh try penangan botox bontot lebah... memang bisa...ha3...

** actually sebelum kejadian di'botox'kan tu, aku sembur lebah tu ngan cecair Serai Wangi... terasa macam 
"padan muka aku!" sebab buat camtu..hermmm... sib baik sekor jekk...


2 ulasan:

ieda berkata...

salam kenal dik
aduhh lebah ! .. kalau x tahan kena ke klinik dan cucuk dikk , jgn dibiarkan ..

lady scooter berkata...

ieda : sib bukan tebuan tanah...