Rabu, 21 Disember 2011

Wanginye...bau pontianak? polong? ke... langsuir tu?

Haiihh... tak tau la siapa yang bawak durian nih... Harum semerbak betul baunya... Pening plak kepala dibuatnya. Adeihh... Ni la dia, selagi belum habih musim durian memanjang la bau durian ni muncul. Time ni lupakan pasal bau minyak wangi ke apa ke... one drop perfume ker... takde maknanya semua tu... 

Sebab semua perfume tu tak mampu lawan kehebatan bau durian. Boleh kasi pening kepala wooo...

Tapi kan bila sebut pasal bauan harum ni. Teringat pulak masa aku kerja kilang dulu. Balik dah malam, lalu plak kat kawasan kebun getah. Dengan takde lampu jalannya. Dengan tingkap kereta terbuka... tiba - tiba

Kat 1 kawasan tu, elok jer lalu... huiihhh... waaaangi sangaat!! 

Sungguh... tak pernah la aku jumpa lagi bau wangi macam tu. Segar sangat rasanya tapi bau wangi tu cuma sepintas lalu je. Masa tu terdetik kat hati, eh... apa yang tetiba wangi nih? tepi hutan plak tu kaann... Eeee... korang agak2 bau wangi tu datang dari mana?

Langsuir ker? Pontianak ek? Ker cik Polong? hmmm... tak sure plak... tapi...subhanallah... wanginya tak terkata...tapi masa tu ada gak ler yang celupar mulut dok tanya..

"eh..wanginya... bau ape ni?"

errkk... kuat plak tu...sabor je lee... 







2 ulasan:

Marina berkata...

fuhh..beraninyer tegur...mesti meremang bulu roma kan?

lady scooter berkata...

marina : memang meremang...he3...semacam je rasa...sib baik 'dia' tak tunjuk muka..