Rabu, 14 Disember 2011

Jadual gaji baru 2012 dah keluar?

Ni kisahnyer...

Tadi aku pi bilik bos sambil 'kelek' fail repair keta kat tangan kiri. Sebelum masuk, aku dah skodeng dulu... he3.. kot2 la bos takde.. 

Sib baik ade... ngeh3.. aku tengok bos tengah leka tengok internet... siap cetak amende tah... malas nak amik tau, aku inform kat bos pasal fail2 kenderaan tu... nak mintak dia sain kelulusan, pastu ingat nak terus pi hantar ke C.C...

Tapi... harap je lebih... bos aku cakap

" Hah... jap... jap... saya tengah tengok gaji baru nih.."

Eh... ye ke? Agaknye dia pikir aku tak  percaya, dia tunjukkan aku 1 salinan bercetak tangga gaji... gred 22... 

" Takpelah kalau camtu tuan, saya tinggalkan fail2 kat sini. Nanti saya datang amik..."

Niat nak blah dah tu, bos aku jawab balik...

" Kang saya sain, saya tengok gaji ni dulu... keje tetap keje, tapi nak gak tengok gaji ni jap..."

"owh... takpelah tuan, ni bukan tangga gaji gred saya ni... kang saya tengok sendiri."

Aku letak balik kertas tu kat atas meje bos.Belum sempat blah, bos aku jawab lagik...

" Eh... ni haa... saya dah printkan. amik la"

Dengan ucapan timo kasih, baru la aku dapat blah dari situ... Sambil tu tengok gak la kertas yang bos aku bagi tu...

Ek elehh....!!! Ni bukan gaji baruuuu.... tapi ni gaji duluuuuuu.... ape daaa... bos... bos... erkk!

2 ulasan:

Gen2Merah berkata...

ehehehe.. kelakar la plak bos syu ni.. ehehe

myzamar berkata...

tajuk suspen...ingt de ke td jadual gaji..hehehe