Isnin, 21 November 2011

Naufal dikejar anjing...

Gara - gara nak simpan 'durian runtuh' kat dalam boot kereta semalam, Naufal dikejar dek anjing..
Nightmare on the day semalam... giler ! Tak tau camne anjing MIL leh terlepas dari tambatan tu. Laju jer dia meluru kat kitorang. Masa tu cuma ada aku, Naufal and Payel. 

Elok je aku tutup boot keta lepas simpan durian, aku nampak anjing tu berlari2 datang. Elok je 'menatang' tu berhenti kat belakang Payel...  Siap hidu - hidu Payel lagik...Panik kau..!!
Tapi orang yang paling takut.... Naufal. Masa anjing tu ok hidu2 Payel, aku yang dah panik ni... tolak - tolak la anjing tu ngan kaki. Tapi anjing tu macam tak reti bahasa...( memang pon, nama pon anjing kan! )..

Paus la aku tolak2, anjing tu tak mau gak blah... Naufal masa tu dah cabut lari...Langkah seribu...!!!

Apelagiii... anjing tu pon kejar la.. Mulut aku ngan Naufal punyerlah kecoh dok terjerit2 panggil En. Aus... Anjing tu... Langsung tak berbunyi... Senyap je...tapi tetap kejar Naufal..

Puaslah Naufal berlari keliling keta. AKu masa tu tak dapat nak kejar skali...kaki dah terpaku sebab Payel dah pegang kaki aku. Masa tu aku masih berdiri kat tepi keta, dekat boot keta. Tiap kali anjing tu lalu kat aku, tiap kali tu gak aku tolak - tolak anjing tu ngan kaki... cuba nak halang anjing tu dari kejar Naufal..

Kat dalam kepala aku cuma risau 1 mende jer... takut anjing tu gigit Naufal...tapi nampaknya takde plak tanda - tanda anjing tu nak gigit... Anjing tu cuma ikut jer belakang Nuafal..

Naufal...? Amazing..! Tak pernah la aku nampak Naufal lari selaju tu.. Punye la laju dia lari keliling keta tu...tak jatuh langsung! Takut punye pasal kan..!!! 

Anjing tu jer yang sampai terbabas... terbabas... siap buat U-turn lagi tu... Hampeih punye anjing ! 

De la dalam 10 minit gitu... baru la MIL muncul marahkan anjing hampeih tu...hu3... elok je anjing tu lari kat MIL, cepat2 aku bawak Naufal ngan Payel masuk dalam rumah...

Memggigil jap badan aku... FYI, aku ngan Naufal memang jakun ngan binatang nih... bukan setakat anjing, kambing tu pon aku dah rasa nak cabut langkah seribu... Takut kena tanduk...he3

Aku ingat en. aus yang kuar dulu tolong kitorang... rupenye my apak mertua daa.... en. aus? nan hado yo..! Rupenyer dia tak tau ape2 sebab masa kejadian tu, dia dalam toilet...tengah mamai... pening sebab baru lepas kena bekam...

Adoiyai.... sib baik malam tadi Naufal tak mengigau... he3... masa kena semalam memang cuak giler...

Tapi bile ingat balik kejadian tu, nak tergelak pon ade....ngeh3...

Actually... anjing tu jinak nak mampos..! My apak mertua bela sebab nak suh anjing tu jaga kebun yang sekangkang kera kat belakang rumah depa tu... 


Anjing baka ni la...jinak dan... pomaleh ( pemalas )... tau nak main jer...manja2 la konon...gedik ! Ber'kangkang - kangkang' kera masuk dalam kebun tu, dia leh wat derk jer... memang tak reti menyalak... Time makan yo dio menyalak...

So... jangan kontroversi yek..!

Begitulah citernye...tragedi antara aku, Naufal dan anjing yang tak bersuara...tu !

Tiada ulasan: