Isnin, 21 November 2011

Durian Runtuh Kuala Pilah

Memang betul - betul punyer runtuh! Bukan peribahasa ke bidalan ke... bukan...bukan...!


Tu haa... nampak tak yang terkopak tu? Dahan yang paling besar. Takde ribut pon, tapi... kopak jugak!


Hohoho... fokus lagik kat pokok durian tu. Nyaris timpa rumah my MIL. Satu - satunya dahan yang paling besar. Paling subur ngan buah - buah durian plak tu...

Cerrr korang tengok dahan yang lain - lain tu... Botak jer kan? Buah pon takde.


Banyak woo... MIL said hampir 90 biji durian kat dahan yang 'runtuh' tu... he3... instead of kopak or jatuh, my MIL suka used that word...RUNTUH..!

My en. aus pon love to use that word...ha3... Memula aku ingat dapek emas ke... duit ker... rupenyer...durian tu betul2 'runtuh' daa....


Tapi rugi la... Cume beberapa bijik jer yang sodap dimakan. Yang lain semua masak layu... Leh makan, tapi ... totally tak sodap...tawar plus payau..! Memang tak sodap...

Dalam banyak - banyak tu, aku bawak gak la balik dalam 2 bijik. Tapi tak sempat rasa lagi...tak tau la sedap ke tak. MIL said tu buah dari pokok lain. Bukan dari dahan yang runtuh tu...

Sedap la kot...ngeh3.. owh... ada tragedi yang berlaku masa aku nak simpan buah tu kat boot kereta... 

Tragedi antara aku, naufal dan sekor anjing tak bersuara...he3... nanti aku citer dalam next entry....


Tiada ulasan: