Sabtu, 1 Oktober 2011

Rombongan ke Lui Timur.

Ada apa dengan Lui Timur ni ? Dah 2 entry aku asyik dok sebut – sebut jer. Kat mana Lui Timur ni ?
Ok… untuk soklan kedua tu, korang pi search kat google map k..

Untuk soklan pertama tu…ha… kalau depa dok heboh pukui canang pasai majlis nor-mey tu..er…norman + memey… aku pon nak pukui la gak canang aku… betui dak?

DSC01826

He3…ni tak dak sapa dalam kuarga mentua aku nikah…tapi ni gambaq pelamin kuarga bakal besan mentua aku. Anak pompuan depa nak sanding… eh… camne tu? ha3… pasal tadi depa buat 2 majlis serentak. 1 majlis bertunang antara anak depa ngan abang ipaq aku, 1 lagi kenduri untuk anak depa yang sorang lagi…

Ni ada sikit gambar yang sempat aku snap. Korang tak tau betapa mencabarnya tugas aku time ni? Opal ngan Fa’el bergayut di kiri dan kanan aku merengek – rengek bagai… Abah diorang plak hilang tah ke mana… adeih… ni jer la yang sempat. Korang tengok jer la…

page1

Yang berkaca mata tu, pak sedara pada bakal biras aku. Yang berkupiah putih tu... biras aku gak. 

page2

Ni tengah dok berunding pasal tarikh langsung. Tak berapa dengar sangat sebab bising. Yang aku dengar, tempoh tunang sampai bulan 6 tahun depan. Cadangnya nak langsung masa cuti sekolah nanti… Tarikh lum tentu. Akan dibincangkan kemudian.

page3

Putih… lambang kesucian…yo! saat jari nak kena ‘ikat’ selama lebih kurang 9 bulan…sebelum disunting seponoh eh…ngeh3…

page4

Ni dah ujung – ujung sebelum makan. Hantaran dari pihak kitorang kekuningan. Pihak pompuan plak warna merah… 5 berbalas 7… hantaran ? jeng…jeng…jeng…syyy…aku tak tau pon..! keh3…

wokeh…tu jer la siaran tak berapa langsung dari aku…heheh... InsyaAllah…mudah – mudahan pertunangan ni kekal hingga ke jinjang pelamin…

p/s :

Melayankan dua hero cilik tu, akhirnya aku balik dari kenduri ni tanpa sempat menjamah apa - apa makanan... huhuhu... sampai rumah, bedal maggi je dik! Yang sadis tu, piring buat tutup maggi tu boleh pulak retak seribu. Nasib baik la dah alih jauh dari maggi tu baru berderai... huhuhu!

Tiada ulasan: