Khamis, 25 Ogos 2011

1 becomes 2

Termos yang hampeih tuu… aku dah hanta balik kat Famili Stor, tempat aku beli kelmarin. Nasib baik diorang bagi tukar.. kalau tak, dah tentu aku rugi. Lepas bagi resit and termos hampeih tu kat cashier, kitorang dibenarkan untuk amik yang lain.

Tapi… pas aku pi tengok, cuma ade 2 je lagi termos yang saiz besar. Yang lain semua kecik and banyak termos plastik yang tak tahan lama tu.



Yang 2 tu pon tak berapa elok dah. 1 tu penutup gabus eh dah rosak, yang satu lagi kotor ngan minyak… huu… tak selera aku nak amik.

Kesudahnye, aku amik yang kecik… tapi 2 biji sekaligus. Tu yang 1 becomes 2 tu...hikss...
Senang, leh letak air panas lebih…. kununnyer….

DSC01447

Tuu diaaa… setakat tadi ( bersahur ), aku tengok pas buka penutup gabus tu…. hmmm… berasap lagi. Tapi kena tunggu petang ni. Nak tengok lama mana air dalam termos ni bertahan.

Harap – harap leh tahan la… malas dah nak tukar – tukar lagi….




1 ulasan:

♥MAMASYAZA♥ berkata...

pada akak termos nila yg paling tahan lama, dari zaman mak kita lagik dok guna yang ni. kat umah akak pun ada sebijik