Jumaat, 18 Januari 2013

gegata gangguan syaitan ?

tadi aku call cikgu skolah Opal. Lagi sekali Opal tak dapat datang skolah sebab gegata dia naik balik kat badan. yg hairannya... bila siang ke petang, gegata tu nampak dah makin elok. tapi bila tiba malam.... aduhaii.... makib menjadi2 pulak.

tiap2 hari macam tu... dah seminggu lebih dah ni aku ngan suami bergilir bangun malam layankan Opal. kesian tengok dia. tergaru2, gatal na sampai takleh nak tidur dibuatnya... pernah gak 1 malam tu bunyi anjing liar sahut2an cam nampak ' hantu kak limah '... haaa tu gelaran yg anak2 aku bagi kat para hantu sekelian.

time dia selalu terjaga malam... 2.00pagi ke 4.00 pagi. tiap2 hari sejak dia kena gegata tu.. air penawar dah 2 kali dah bagi kat opal tapi macam tu gak. siang ok.. malam 'dia' datang.. menggila gegata tu bile tiba awal pagi.

puas dok mikir, ape la puncanya nih?

dari awl cuma pikir, mungkin sebab 'keteguran' masa opal ikut suami bile cucur udang dgn rojak kuih kat Paroi... stadium Paroi... depa dok kata, tempat gerai tu dkat ngan kubur Islam Paroi.... mungkin tu puncanya. ntah lah..

doktor plak kata, alahan... aku dah pening dah ni... camno nak buek an lae nih?

tadi cikgu opal pesan... cuba pasangkan ayat2 Ruqyah... aduh.. aku yg agak kejahilan ni silap dgar... aku ingat cikgu tu suh jumpe doktor Rukiyah... skali dia ulang... ayat2 Ruqyah.... ohh... igtkan doktor rukiyah... silap dgar!

goolge jap... baru la tau... bagus gak rupanya ayat2 Rukyah ni.. khasiat dia... macam2.. kalau korang nak tau, leh baca kat sini :

http://ohislam.com : muat-turun-ayat-ayat-ruqyah/    // nak download pon boleh.

tiba2 aku terpikir pasal rumah yg kami nak beli tu... sejak minggu lepas hasben dah mula bersihkan rumah tu... start tu jugak Opal kena gegata tu

Tak elok2 sampai hari ni... kelmarin dengar hasben ngadu kat my FIL.. katanya,

" abah, org sebelah rumah tu kata de hantu besar dalam rumah baru kitorang tu. agaknya diorg gunakan rumah utk sembahyang dior sebab masa kemas2 tu jumpa colok2.. bekas bara api.. tempat sembahyang diorg "

FYI, bakal jiran aku tu nanti adalah non-muslim dan sejak awal lagi sebenarnya diorang memang sengaja citer supaya kitorang tak beli rumah tu. so... korang rasa... salah tak kalau tetibe aku jadi PARANOID?!



Tiada ulasan: