Rabu, 2 Januari 2013

Bile org mempertikaikan kita...

Hangin tak jiwa raga korang bile menghadap keadaan macam tu?

Aku sememangnya berrr-hangin! Tapi hari ni dah cool sikit lepas cuti panjang hari tu... ^_^

Tapi masa kejadian tu memang aku agak menyirap kat hati... kisah pegawai atasan yg sorang ni memang dah beberapa kali aku dgar... tapi sebab tak kena kat diri sendiri, aku tak amik kisah sgat... masa tu lah!

Tapi last week... hahh... kena gak kat aku rupanya...

Gred peg. ni besar... 44... compare ngan aku... 17... kecik kan? macam langit dgan bumi! 

Aku rasa aku dah cakap elok2 dah dgan peg. ni  a day before... tapi tu la... nampaknya peg. ni masih tak faham2....

esok paginya, peg. ni datang lagi pepagi buta! ( around 8.30 pagi... tak buta kot ehh? )

aku rasa dia nak pi somewhere tapi dah kebetulan lalu kat tempat aku... dia singgah... pon aku dah cakap dan terangkan bla.. bla.. bla...

tau ape dia cakap....???

" wah... kau plak nak mengarah2kan aku. kau plak nak gunakan kuasa kau kat aku! besar sangat ke kuasa kau?!"

waaaahhh.... time2 tu la ber-desing telinga aku!! menyirap darah aku jadinye.... 

" ini kerja saya...!!! ape2 jadi, saya yg kena men-jawab!!"

see... kan achik ni dah melenting...!! haa... time tu memang achik ni mengganas di-jiwa! lepas achik ( bleh tak aku bahasakan diri aku ni as 'achik'...means... makcik tapi ala2 gitu...he3 ) melontarkan beberapa butir yang yg dah macam peluru pepandu.... peg. 44 tu terus blah!

bukan nak kata achik ni berr-kurang ajar dgan pegawai atasan tapi bila dah sampai mempertikaikan achik sampai macam tu... takkan la achik nak diam je kan?! 

kadang2 kita kena jadi tegas bile jumpa org macam ni... achik dapat tau, lepas insiden tu... depa dok kata, pegawai tu memang macam tu. dgan peg. bawahan macam kami, memang dia layan macam haprak... tapi bile dgan peg yg setaraf @ atas dari dia, dia macam harimau hilang taring! 

jgan lupa... kami walaaupon orang bawahan, tapi kami ni la jentera penggerak negara! hah... 

apepon... selamat tahun baru kat semua... azam tahun ni ape?he3

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE : sejak kejadian di atas itu, peg. tersebut telah 'memetik' nama ku supaya ditugaskan di tempat beliau bertugas.... agagagagaaaaaaa... tak dapek tu dooo




4 ulasan:

AtieYusof berkata...

Betul tu..kadang2 kita kena tegas agar orang tak memperlekeh kan kita..
apa pun Selamat Tahun Baru ya..
lama tk singgah sini:)...

faraherda.razalan berkata...

Mmm...klu kat tmpt sy, budaya diskriminasi kaum yg menyakitkan hati...

Selamat tahun baru!

skuterlady.blogspot.my berkata...

atie : slamat tahun baru... tqvm kerana sudi singgah...>_<

skuterlady.blogspot.my berkata...

faraherda : sy pernah berkerja tempat yg penuh diskriminasi kaum camtu... memang menyakitkan hati... slamat thun baru!