Sabtu, 13 Ogos 2011

Trip to Pantai Penyabong b4 Ramdhan..part 2

Macam yang aku dah janjikan…sambungan dari part 1 : trip to Pantai Penyabong

Lepas je ‘shopping’ ketam ngan udang… kitorang teruskan trip kitorang ke Mersing.

Sambil tu kitorang singgah – singgah gak kat kedai – kedai yang de tepi jalan tu..

Kononnye nak sampai Penyabong dalam around kul 1 tapi…kesudahnye…kitorang sampai jeti tu kul 2…

pantai penyabong

Hak3… tengok la tu. Muka penat  ‘plus’ kelaparan sebab tak makan tenghari lagi… Ni tengah tunggu nak check in kat salah 1 chalet yang ade kat situ.

penyabong

Muka masing – masing monyok je. Lapor giler tau masa ni. Hujan plak tak berhenti lagi masa ni… Berlecak la jadinye tempat tu.

penyabong

Uih…teropong ape tu?he3… sementara tunggu nak check in, sempat lagi la skodeng2 ape yang yang patut..ngeh3..

Memula tu kitorang planned nak amik chalet yang paling hujung skali kat resort tu…tapi tak jadi plak. Aku tengok chalet tu semacam je…macam dah lama tak terurus…

Pas diselidik, rupa – rupanya chalet yang tu memang dah lama tak beroperasi.. kalau nak, kitorang kena sewa chalet yang lain.. tak jauh pun chalet tu… dekat situ – situ gak tapi mahal la sikit.

Pada sesiapa yang pernah pi Penyabong ni mesti tau tempat ni camne kan?

Kitorang amik chalet kat resort Pulau Lanun. Chalet agak jauh ke dalam sikit dari jeti Penyabong… Tapi yang best kat situ kan, kawasan lapang sangat luas kalau nak dibandingkan dengan pantai yang dekat dengan jeti tu

Kitorang diberi 2 pilihan..samada kitorang sewa 1 chalet yang ala-ala hostel..harga Rm 180… boleh muat 10 orang…

penyabong

Atau… pilihan kedua, chalet yang dalam gambar kat atas tu. 1 bilik = Rm 130.00 untuk 1 hari…

Aku decided pilihan chalet yang kedua tu… sebab ada 2 keluarga kan? aku nak la ada privacy sikit…
Kitorang amik 2 bilik…

penyabong

1 bilik ade 2 katil kelamin. Memang luas… he3... Sori la... Katil tu dah bersepah time aku snap gambar ni…

penyabong

Ada almari yang tersedia ngan sejadah. Bilik air pun aku puashati… luas dan bersih… Memang best la chalet ni…

Cuma air - cond je yang dah tak berfungsi… kipas ada la…ok la tu kan.

penyabong

Ni gambar laman chalet tu… Amacam? luas tak?

Sangat sesuai untuk anak – anak aku berlari – lari sampai tergolek..he3…

Disebabkan kitorang datang hari jumaat, memang tempat ni sunyi la..yang ada cume penjaga chalet je.

Time kitorang check-in ni, hujan dah pun berhenti..tapi lum de plan nak mandi lagi. Lepas check – in, kitorang terus siap – siapkan menu untuk masak…

penyabong

Menu pertama lepas siap masak nasi… sup ketam… superb.. air tangan mak aku..

penyabong

hah..ade lagi. Ikan bakar ngan jagung bakar…superb jugak..tengah lapar..semuanye nampak sedap..he3


Pas masak…tak tunggu dah. anak – anak pun dah lapar, ape lagiii ?

Dah kenyang baru aku teringat…aku lupe nak snap gambo – gambo menu lain yang ade masa lunch tu..he3

Sib baik takde..kalau tak tentu korang terliur tengok time – time bulan pose ni kan? ha3… slamat nafsu korang…

Ok… Lepas makan baru la aktiviti santai kitorang bermula..tapi..aku sambung next time ok…





Tiada ulasan: