Rabu, 19 September 2012

Keracunan Makanan..

Tu kisah semalam tapi cuma sempat post hari ni...he3

Puncanya, malam tu dlm around kul 11 lebih ( a nite before yesterday )... aku buat air.. peh tu teringat kat sup ayam bawah tudung saji tu... sambil hirup2 nescafe O tu.. jari ni laju je dok kutil2 daging ayam tu... then....ngaappp!!

Burrppp... kenyang... sambil layankan si kecik yg baru je sembuh dari demam... uihh... demam dia berulang balik tau! sebab tonsil dia masih bengkak.. nak tak nak aku kena gak la amik cuti emergency... walaupon keje menimbun atas meja kat opis tu... sayang anak punye pasal...tak pikir dah!

Rasanya 2 minggu yg lepas kerap jugak aku amik cuti sebab nak jaga Fa'el tu. Bila dia dah ok kelmarin... lega sikit. alhamdulillah... 

Sambung balik....

sambil layan si kecik tu tetibe... adeiihh.. aku rasa angin kus2 dalam perut tu berdendang! ber-dendang sakan lak tuuu... aahh sudah! Masa tu jugak aku perasan..si sulung, Opal... badan dia plak dah mula mem-bahang...aloloh... ulser dia dah mai dah! kemain besar menepek kat gigi depan...

Peh bagi ubat kat anak2... tepat pukul 1 pagi! wahh... angin kus2 tu makin menjadi... memulas - mulas sesuka hati dia jekk... tak leh tahan... haibh semua yg aku makan keluar balik.... adeeiihh... nak ter-buang - buang  yg besar... peh tu kat mulut pon kuar gak...

Habih! semua ehh kuar... sampai lembik la perut nih jadi ehh... aduhhh... time2 tu la rasa nyesal makan ayam tu.. tapi tu la... masa makan tu aku tengok cam elok lagi... ape nak buat?  dah nak jadi...peh kuar semua tu baru la lega... sib ada pil chekke-tek-aun tu!

anak2..? elok si adik, Fa'el tu sembuh, si abang, Opal plak demam... alalalahh.... TQ to hasben sebab offer diri nak jaga Opal sementara aku siap kan keje aku yg menimbun semalam... Opal...get well soon haa... hope esok dia dah leh la gi sekolah... hari ni cuti lagi... tak confident nak anta..takut demam dia naik balik... tadi sbelum pi keje, rasa dia dah makin ok...

Ragam Fa'el sebelum demam dia 'datang' balik... layan blues ehh??

4 ulasan:

Izwa Kamaruddin berkata...

majuk ke?

skuterlady.blogspot.my berkata...

mrs. eady : layan perasaan..

Puan Kutu berkata...

kena hati2.lain kali jg mkn.tp klu benda nak kena apa bley buat.redha jer!hehe

skuterlady.blogspot.my berkata...

puan kutu : sebab dah terjadi tu ler redha jerr...susut sikit berat..he3