Selasa, 26 Jun 2012

Tolong sayangkan nyawa tu sikit!

Bengang tak bengang tapi hangin gak la... ni kisah aku otw nak pi keje tadi ler... tah hape mengong nau budak motor tu..eh...aku pon bawak motor... aku pon lambat gak pi keje.. tapi agak2 ler kan.

Kalau nak cepat pon sampai nak langgar lampu merah...cerr tengok dulu bebetul! Aku hari ni memang dah kesiangan tadi. otw dari rumah memang aku pecut tapi takde la kelam kelibut nau.

FYI, sebelum sampai depan gate besar opis ni, aku kena tempuh 2 lagi traffic light. Ni kat traffic light kedua yg hampir2 nak jadi nih. 

Selalunya aku compom menyelit celah2 keta nak dok paling depan skali. Mat2 motor, minah2 motor... skuter semua camtu je.. bukan aku sorang.. tapi hari ni, aku malas. saje dok gak belakang keta. Depan keta nih de lagi 2 motor and 1 keta.

Peh lampu merah tu dah jadi hijooo ( hijau )... 2 keta and 2 motor depan aku ni jalan dah. Time aku nak jalan, titibe muncul budak motor ni dari arah bertentangan..punye la laju!!

Padahal  time tu dia ptut kena berhenti pasal lampu sebelah dia tengah merah! And then laluan aku dah lama dah hijau plus keta tengah berderet nak lintas depan budak motor tu. Sampai depan aku dia leh nak perah minyak lagi... dasar otak mereng betul!!

aku sempat tengok muka budak sengal tu... beria2 dia nak perah minyak nak rentas kitorang. Kalau aku pun perah minyak time tu, aku la yg pertama dia akan hentam!

Gila tak gila la tu.... Sib dia berhenti... tu pun dia dah amik side melebih2 hampir2 nau ngan laluan keta2 kat belakang aku...! Muda lagi... tapi cam xde otak bawak motor... ntah hape2... tak sayang nyawa nau ke?

2 ulasan:

CINTA UNTUK KITA berkata...

hehe jiwa kacau kot tu..:)

skuterlady.blogspot.my berkata...

cinta utk kita: agaknye la...tapi bahaya buat camtu..