Ahad, 9 Disember 2018

Sakit mata sampai...

Bismillah...

Bersiaran semula kita, lepas sekian lama bercuti... Hah Hah...

Cuti sangat lah... 

Tak kemana pon...

Ada di rumah... Kerja, rumah... kerja, rumah... Gitewww...

Dalam dok sibuk kerja... rumah... anak2... mata ni dapat pulak penyakit... hohoho...


Teruk kah?

Tak la teruk... tapi... bengkak tu sampai orang ingat aku kena tumbuk la kat mata nih... hehehe...


Tuuu... fasa pertama.. sebelum kelopak mata yang bawah tu pulak bernanah... Pedih mata weih... Berdenyut tu tak payah cakap lah... Lebih - lebih lagi bila aku tunduk ke bawah, berdenyutnya ya ampunnn... sebak! Takit weih!!

Belum pon kelopak atas tu sembuh, kelopak bawah pulak berjangkit. Sakit... Gatal... Amboiihh... Merenyam! Terpaksa jugak genyeh dengan jari. 

Kat opis, aku jadi bahan... Ye... 'hantu2' kat opis tu kerjanya menyakat tak sudah. A'ah... Silakan lah korang kutuk2... Jangkit nanti, padan muka korang! 😎😎

Bila dah ada 'mata', aku tak tunggu... Aku picit sampai nanah keluar. Sebab, selagi nanah tak dikeluarkan... Selagi tu la, kelopak mata tu sakit berdenyut. Baaarulah rasa lega. 

Ingatkan lepas tu terus sembuh la.. Sebab nanah di kedua dua kelopak tu dah keluar. Nanah di kelopak mata atas tu keluar sendiri. Aku tak picit sebab 'mata' nanah tu di bahagian dalam. Memang susah nak picit. 

Baruuu nak lega, 'dia' jadi balik! 

Kelopak atas tapi kat ekor mata pulak.. 😭

Yang ni tak leh nak ignore tahap kesakitan tu... Kalau yg sebelum ni aku masih boleh buat tak tau... Leka buat kerja, idak ler terasa sakitnya. Tapi yg ni... Mak aiiii... Takit! 

Ini yang sampai mata panda aku ni jadi sembab macam kena pukul... 😂... 

Hari ni, alhamdulillah... Dah elok, dah lega... 


Tiada ulasan: