Jumaat, 13 Julai 2018

Nyaris pitam semasa shopping raya!

K... Sambung ehh...

Yang perut tetiba je memulas tu.. Lepas tu sakit tu naik ke kepala... lepas tu 1 badan dah mula rasa kebas. Terustama kat bahu... Tangan ni rasa nak luruh... Mata dah nampak kelam je semua.😖😵 Opal yang memula tu jalan kat depan ngan adik - adik dia n apak dia, bila tengok aku semacam, dia terus datang kat aku.

Lambatnya mak jalan...

Tu dia yang cakap. Aku larat tak larat je cakap ngan dia, yang aku sakit perut.. Tak larat nak jalan. Laki den? Aku rasa dia jauuuuuuh sangat masa nih... Perut memulas balik. Kebas seluruh badan tu tak tau nak describe acaner... Sakit sangat!😖😵

Opal dah eskot aku je sepanjang masa. Last, aku dah tak tahan sangat... Takut rebah kat situ... AKu paksa kaki ni jalan cepat2 ngan mata pon dah mula jap kelam, kejap terang. Nafas dah mula sesak semacam.😖😵🤢 Tak tau mana datang kekuatan tu, aku kejar hasben. Tapi bukan nak minta bantuan dia. Just untuk pass baki duit untuk beli kain sampin anak2.

Aku just cakak, sakit perut and nak ke tandas. Itu je yang dapat aku cakap masa tu. Lepas tu selagi mampu angkat kaki ni berjalan, aku paksa. Opal nak temankan, aku tak bagi. Aku suruh dia stay  dengan apak dia tengokkan adik2 yang lain. 

Masa cari tandas tu, aku tak larat nak jalan. Perut memulas teruks, nafas dah makin sesak... Aku paut kat besi yang ada kat situ.😖😵🤢 Masa ni ada sorang teenager berdiri situ. Bila dia nampak aku semacam je, terus dia cabut lari... Takut gak eh...

Lama aku berdiri paut kat besi penghadang tu. Mata dah tak nampak apa. Gelap!😖😵🤢

Nafas pun dah sangkut2... Oiihhh... Tak tau la apa orang2 kat situ fikir masa tengok aku camtu. Berdiri, paut tiang tapi tunduk n pejam mata. Nak bagi nafas tu ok balik... Ada la dalam 5 minit ke 10 minit. Sakit...😖

Bila mata dah boleh nampak, baru aku jalan lagi. Masa ni boleh plak tak nampak tandas yang terdekat. Aku nampak tandas yang jauh tuuu.... yang macam tersorok tu haaa... Ya Allah... Nasib...

Tu pon aku perasan masa duduk sekejap kat kerusi yang ada kat situ. Masa ni dah dekat dah dengan tandas ceruk alam tu. Tapi sebab pandangan tu kelam balik, aku terpaksa duduk. 😖

5 minit... aku tenangkan diri jap... bila pandangan mata dah boleh nampak semula, aku cepat2 masuk toilet ceruk alam tu. Masa ni, Mydin dah announce dah, lagi berapa minit nak tutup premis... Lantak lah... Dapat duduk jamban duduk tu... Allah... lega... 

Tak pernah seumur hidup aku kena sakit perut sampai tahap macam ni... Sakitnya sampai tahap nak pitam lah! Bukan la membuang sangat pon, tapi angin bertalu - talu keluar... Lepas dah semua, baruuuu lega... Masa ni, berpeluh - peluh!😖

Dah ok balik, dah lega sikit... baru aku keluar. Masa ni baru la tok laki sedar keadaan aku. Baru la dapat gitau. Tapi tu la... cerita ngan mengalami sendiri tak sama. Paling sweet pon, dia just cakap... ermm... angin tu!

Opal tanya gak... nape muka mak nampak macam tak larat je?

Huhh... Sakit! Muka pon jadi monyok layu je...

Tapi, takde pon sampinnya... sampai ke raya, pakai je sampin yang lama. Alter kat bahagian pinggang je sikit...

The End...😥


2 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Alhamdulillah dapat bertahan dan tak tumbang...

Allahu...tak terbayang bagaimana sakitnya.

skuterlady.blogspot.my berkata...

Alhamdulillah... Mujur tak pitam kat situ. Malu gak kalo tetiba pitam. Hehe... Tapi memang sakit sebab rasa kebas tu sampai ke kepala. Kebas sangat macam nak luruh setiap sendi.