Sabtu, 28 Julai 2018

Kenangan balik raya 2018

Maaf lah ye... Aku ni memang lambat sikit nak update entry. Contohnya macam sekarang ni. Raya dah habis, baru nak up ceeita pasal raya. Apa daaa... Well. . Nama pon kenangan... Kan tajuk tu... Saje aku letak tajuk : kenangan raya 2018. Just untuk ingatan tulus ikhlas diriku di masa depan... 😂

Ye... Kenangan... Ada yang manis, ada yang pahit. Raya aku tahun ni... Ibarat teh tarik kurang manis. Nak kata tak sedap... Ok dah... Nak kata tak sedap, idak ler gitu sangat... Yang penting, episod sedih... Tiada. Aku belajar untuk move on... Raya is for my kids... Selfie... Wefie sebanyak yang boleh.


Macam tahun lepas, aku drive balik kampung dengan anak2. Laki den balik ngan motor. 

Dari sebelum raya, aku kerja halfday je. Kononnya nak elak jem la. Bukit Putus tu kan... Orang Nogori tau lah... Jalan tu time2 macam ni memang sokmo jammed! 

Tapi aku tak lalu jalan baru kat Bukit Putus tu. Iols ikut jalan lama. Slow n steady. Layan view yang tantik kat situ. Paksa anak2 layan sekali.. Hew heww... Otw nak ke jalan tu, ada kereta main lampu. Tak tau la sebab apa. Nak bagitau jalan baru tu jammed kot. Hehh...

Tapi dah jauh ikut jalan lama, berselisih dengan bas. Bas tu pon main lampu. Kau dah kenapa? Jammed gak ke jalan lama tu. Rasanya aku ngan 2 - 3 ketul kereta je yg lalu situ nak mendaki ikut jalan lama.

Half way... Iye... Jammed dah!

Ramai rupanya yg gunakan jalan lama tu. Idak ler takut sangat. Tapi memang jammed la. Puncanya, ada pokok tumbang kat tebing tu melintang ke jalan. Stucked n amik masa baru boleh lalu. Thanks JPAM. Dorang tolong clearkan jalan. So iols n the rest boleh lalu dengan senang hati. Half lagi dah ada yang patah balik. Kitorang yang half ni lagi, jalan terus sebab sabar menunggu.. Haha. .

Masuk ke jalan utama, dah tak jammed sangat. Perjalanan lancar tapi still banyak kereta. Aku memula tu memang ler niat nak cepat je. Lelama bila dah banyak kereta, demi keselamatan anak2 lagi... Aku layan je la. Prinsip kata, biar lambat asalkan selamat sampai ke destinasi yang dituju. Gitewww...

Alhamdulillah.. Sampai ke umah mentua dengan selamat. Rehat jap, tolong apa yang patut, iols keluar pi jemput laki kat bengkel. Sorang, anak2 tinggal jap kat umah mentua. Kali ni malas nak bawak.

Amik n terus balik umah sebab nak siap untuk berbuka puasa pulak. 

Tiada ulasan: