Jumaat, 13 Julai 2018

Kenangan shopping baju raya 2018

Ada kenangan?

Well well well... Ada!

Tak pernah jadi tau. 

Asalnya nak pi cari tali pinggang 3 putera aku. Tali pinggang yang sedia ada dah lusuh la teramat. Anak2 asyik mengadu je, seluar longgar! Tempat 1st yang dituju... Terminal One! 

Owhh... Kat sini masa memula sampai... aduyaii... sedih hati! Rasa nak maki pon ada jugak. Mood nak menyopping tu ke laut dalam terus. Menyampah... meluat semua ada. Tapi tak dapat aku nak share kat sini. Kalau aku tulis buku diari, confirm aku tuliskan siapa musibat yang menyakitkan hati aku masa tu. Yes... Iols jadi sangat tak mood nak menyopping... MENYAMPAHHHH!

Aku tau tu bulan puasa. Takpe... sabar! Moga si musibat tu dapat bahagian dia nanti... 

Aku amik masa tau nak pujuk diri. Nak up balik mood yang dah jahanam tu... Lamaaa... 

Ni la padahnya melayan orang sentap... Hati kena banyak sabar! Tapi misi mencari tali pinggang tetap diteruskan. Tapi tu la... lain yang dicari, lain yang dibeli... Nak tali pinggang, tapi dapatnya kasut.. Kasut siapa? Si princess la... Kasut yang ada tu asyik tercabut je... Rimas tengok! 


Kasut tu dah comel sangat dah ngan dia. Tapiiii... asyik tercabut je... sebelah je plak tu! So... fed-up mak!... Kebetulan ada 1 kedai tu ramainya pelanggan. Hot sangat ke? Iols pun nak jugak ler tengok... 


Tu yang terjebak tu... Jatuh cinta ngan kasut putih tu. Pasang kat kaki Najwa... Aloloh...😍 

Terus sambar 1 pasang! 

Pakai terus ehh... Takde tunggu tunggu lagi dah... Suka dia! Dapat kasut baru... Memula takde saiz yang kitorang nak. Seller tu keluarkan kasut yang sama tapi warna pink. Cantik! Saiz dah ngam... Ada la cela sikit... Buatan agak tak kemas, so seller tu cari lagi saiz yang sama. Same colour! Tapi... takde! Ada pulak saiz untuk yang warna putih tu... Amik je lah... 

Masa testing kasut tu... mulut kena rajin tanya... Dah less tak? Seller tu cakap boleh less... Nanti cakap kat tokey... Less pada sekian harga. Sori... aku lupa harga kasut ni n berapa less yang seller tu bagi. 😅

Masa nak bayar tu, kalau aku tak cakap pasal harga less tu... Tokey tu key in jek harga jual yang dorang tepek kat kasut tu. Hehe...

Lepas tu pi cari tempat berbuka. Selesai berbuka, sambung balik misi mencari tali pinggang. Malangnya, tak jumpa jugak... Apa cerewet sangat nih? hehe...

Mende lain yang dibelinya... Seluar jalan untuk Faiq n Najwa... And also kasut untuk Faiq, Fa'el dan Opal! Dah selesai ke? 

Ehh... belom... Entry ni panjang lagi... Aku rajin nak buat panjang2... Aku malas nak buat entry pendek2... Nanti ke laut sudahnya! Terpadam kang semua cerita dalam otak ni... Dah ler memory short term... Unless perkara tu sangat menyakitkan hati, then... Till die i will remember... I will!!

Malam masih muda kononnya... Teringat lak kat baju sendiri. Baju anak2 kau bersantak membeli - belah.. Untuk diri sendiri? Camne pulak? Ye... malam tu gak pi cari. Teringat opis mate cakap Mydin Seremban 2 ada sales melampau masa tu... So... ke mana kita ni?! ( #jihanmusatagjalanjalankeJepun )

Ya!

Mydin Seremban 2. Kat sini la kisah aku terjadi.

Masa ni misi mencari baju raya aku pon dah selesai. Kat sini pon sama, mulut kena rajin tanya. Muka kena selamba... Ada less tak?? Bisik ngan salesgirl. Salegirl cakap, cuba akak tanya kat bos! Hmmm... Dapat ke tak less? 🤫😉

Lepas tu masa yang ada tu, budak2 nak cari kain samping. Baju raya aku, beli kat kedai lain dalam Mydin tu. Ni kain sampin plak...

Masa nak masuk dalam Mydin tu, tetiba je perut memulas- mulas... Uiihhh... Aku dah terberenti jap.. Budak2 ngan apak diorang dah jalan kat depan. Aku pegang perut jap. Tapi masa ni ingatkan tak pape. Memang kentut je la... hehehe...

Bila dah masuk dalam Mydin... Tengah merayap cari sampin, Perut memulas lagi. Allah! Sakitnya!... Memulas - mulas. Mula2 memang membuang angin je. Terpaksa la menjauh dari orang... hahaha... Takut de bau! Cehh...

Tapi makin sakit lah... Terberenti lagi aku. Tak leh nak jalan. Perut memulas sangat... Aku paksa gak berjalan. Tapi tertinggal jauh ler. Masa ni 1 badan dah rasa kebas kau!!!!... Sakitnya... tak tau la kenapa... Sampai ke kepala woii... Sakit sangat... Tetiba je. Tak tau kenapa... Makin aku jalan, makin kabur plak mata ni. Wahh... Tak leh jadi ni... Aku dah berpeluh semacam... Aku paksa gak kaki ni berjalan. Laki aku kat depan. Tak perasan langsung keadaan aku masa tu. Opal je yang perasan...

Lepas tu.... [ next entry ]

2 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Waduh...kok tengak enak membaca, ada sambungan pulak.... hahaha

skuterlady.blogspot.my berkata...

Salam kakcik Nur...😁... Takut entry terlampau panjang... sebab tu buat sambungan...😁... Terima kasih sebab selalu jengah blog saya!😁😍😘