Isnin, 17 Disember 2012

kisah di hospital Besar Tunku Jaafar


spai hospital...

kami terus ke unit emergency... nasib tak ramai orang.. doktor ngan M.A je yg ramai... Lepas sesi pendaftaran... soal jawab semua.... barulah dapat masuk bilik utk dapatkan rawatan... me and Opal...

tak tunggu lama.. lebih kurang 15 minit, doktor bilik kecemasan tu dah panggil kami masuk.. aku bagi doktor rawat Opal dulu.. ohh.. otw ke spital tu barulah terasa sakit kat seluruh pinggang sampai ke kaki... sakit yg amat!

aku bagi doktor rawat Opal dulu... tangan kiri Opal masa tu sepanjang masa bengkok tak nak bergerak.. doktor suruh dia gerakkan tangan... tapi punye la kuat dia meraung... 

masa jatuh lepas kena langgar tu, aku nampak kaki kiri Opal dah biru.. tak lama lepas tu tempat yg membiru tu dah membengkak pulak... doktor suruh dia gerakkan kaki.. tapi sama gak... dia meraung sekuat2 hati.. kaki tak mau gerak... dari sorg doktor dah jadi 2 org doktor.. dorg decide buat x-ray utk kaki dgan tangan kiri yg paling teruk injured tu..

ni gambar lepas x-ray.. sementara Opal dihantar ke bilik x-ray with en. suami, aku stay. Doktor kat semua ok... yg aku sakit tu mungkin just urat ngan otot dalam.. takde lebam appeared... 

lepas buat muka seposen.. barulah doktor tu 'bermurah' hati bagi aku m.c.. nasib baik dapat sebab peh balik rumah tengahari tu.. kaki kiri aku dah mula jammed... tak boleh diangkat macam biasa.. masa kat spital memang tak perasan...
Opal... lepas x-ray.. 2 org doktor wanita tu memang tak dapat buat keputusan.. jap2 dia pandang Opal.. jap2 dia pandang Opal.. aku dah pelik.. tapi masa tu hati dah lega sikit sebab doktor2 tu kata, tangan kiri Opal tak patah... cuma...

kaki kiri tu... diorg tak dapat nak decide.. terpaksa refer pada doktor pakar.. sebab... Opal sedang dalam proses membesar.. kalau ade retak... mungkin masa ni tak nampak... 
termenung dah tu.. sebab lama sangat tunggu doktor nak buat keputusan pasal kaki dia yg membiru membengkak tu... doktor yg ketiga.. pakar katanya tapi masih tak dapat bagi keputusan.. diarah pulak buat x-ray kali kedua... 

dah buat x-ray kali kedua pon.. masih tak dapat buat keputusan.. kata doktor tu... x-ray nampak normal tapi macam de sesuatu....

aduhh... panggil plak doktor ke - 4... still tak dapart buat keputusan.. aku ni tak ler hebat nau bab2 speaking tapi setiap butir yg doktor2 tu speaking.... aku paham... tapi tak paham... diorg macam susah nak buat keputusan.

last2 bawak x-ray tu ke doktor yg betul2 pakar.. bos pada doktor ke-3 dan 4 tu... keputusannya...

kaki Opal terpaksa disimen separuh.... tujuan... sebagai anduh utk kurangkan rasa sakit.... retak atau tak... itu kena tunggu 18 Disember ni baru leh tau....

pukul 12 tghari baru dpat balik rumah.. tu pon lepas Opal dah merungut2 banyak kali... merengek nak balik... si kecik tu... dari dok main2 pagi tu sampai tertidor balik... sampai lencun lah pampers dia dok menunggu... kesian Fa'el... kesian jugak kat Opal... tapi nak buat camne..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KA doakan moga cepat sembuh ye

ayunidati berkata...

siannya naufal... semoga cepat semboh tau...

skuterlady.blogspot.my berkata...

Kesuma angsana : thanks KA.. thanks coz leaving your comment here..;-)

skuterlady.blogspot.my berkata...

ayu azmir : alhamdulillah... semakin beransur sembuh sekarang..;-)