Jumaat, 14 Disember 2012

dilanggar kereta..eps2

sambungan dari -----> http://skuterlady.blogspot.com/2012/12/dilanggar-kereta.html

aku lupe yg sekejap tadi badan aku juga jatuh terhempas ke tengah jalan. tapi demi anak.. aku lupa semua sakit tu...

pakcik tu nak hantar tapi memikirkan yg suami de kat rumah, aku terus berlari balik. Skuter yg dah terbaring kat tengah jalan tu pon aku tak peduli ape jadi dah... tau2 masa aku balik rumah rupanya jiran depan rumah pakcik tu yg tolong hantarkan. Kebetulan masa kejadian dia pon ade skali tengah panaskan enjin bike dia..

Perasaan masa tu, aku rasa jantung memang degup laju lah.. terkejut. jiwa aku cam 'blur'... macam tenang... tapi dlm masa yg sama, air mata aku menitik laju. tapi aku tak rasa cam nak menangis pon. cuma.. entah... aku ketuk tingkap bilik utk kali kedua. en. suami dah mula pelik.. dia fikir nape aku tak gi keje lagi...

" kenapa?"

" awak... saya jatuh... kat depan!"

aku cakap tersekat2... en. suami dah makin pelik...

" mana motor?!"

" tu kat depan..."

Masa tu brader bike tu otw tolak skuter aku..

" lah.. camne leh jatuh?"

muka en. suami.. blur...+ cemas... + hairan......

" kena langgar... kat dpan tu... naufal pon kena...! "

sebab aku blaik sorang... en. suami dah mula cemas.

" naufal mana?"

 " sy tumpangkan dia kat keta pakcik tu... dia kata nak anta sy ngan naufal gi hospital..."

Tapi hajat pkacik tu tak sampai sebab en. suami berkeras nak hantar kami sendiri... brade bike tu cakap

" motor ni ok... tak de jadi pape.... sib baik tak teruk..."

sementara en. suami bersiap.. kejutkan ank kami yg bongsu, aku berlari dapatkan naufal semula... masa tu aku dah mula rasa sakit kat pinggang spai ke kaki... tapi gigh jugak demi naufal..

masa aku masukkan naufal dalam keta, pakcik tu rupanya dah terpacak depan pintu rumah kami...

" ya.. allah... sy mintak maap la waris ( waris tu merujuk pada en. suami ) ( berulangkali )... ya allah... minta maaflah... saya tak perasan dia lalu tadi.. tau2 dah jadi je... minta maaf ( ulangkali  - en. suami kata pakcik tu menangis masa nih ).. anta la spital cepat... anak tu... ya allah... anak tu...."

En. suami just said

" takpelah.. benda dah nak jadi.... takpe2... abang jgan risau... "

sebab masa ni pakcik tu dah pegang2 dada... kitorang memang tau yg pakcik ni tak leh stress... mudah kena heart attack!... sebab tu en. suami takde nak marah ke ape... tak terkata sebenarnya... naufal plak sepanjnag otw ke spital tu asyik meraung je... better daripada dia pengsan sebab masa tu aku harap sgt kepala naufal tak terhantuk mana2 masa jatuh tadi.

spai spital.......

to be cont............

4 ulasan:

Mayang ABDUL RAZAK berkata...

SERIAU LAK LADY SCOOTER .. AKAK DOA KAN SEMOGA NAUFAL DAN AWAK BERANSUR SIHAT..

Kesuma Angsana berkata...

kdg2 tak boleh nk duga ye

lady scooter berkata...

mayang : TQVM ye...

lady scooter berkata...

KA : a'ah.. tak tersangka nak terjadi padahal selalu juga berhati2...