Isnin, 5 Mac 2012

Macam2 citer...

Citer 1 : 

Since minggu lepas, tah mane tah datangnye lebah bebanyak tu... tau2 je bile aku buka lampu awal pagi, banyak lak yg masuk serbu ke lampu dapur tu. Ingatkan dah tutup tingkap 'diorang' tak leh masuk...hahh... silap rupenyer... laju je menatang tu serbu masuk. Hari tu aku sembur ngan spray lipas tu... dah le busuk.. erkkk...! 

2 hari cuti ni, lebah tu dah tak muncul. Ingatkan takde dah.. ehh.. rupenye tak. Pagi tadi de lagi. Elok jer aku buka lampu dapur tu, sekor.. sekor.. naik ke lampu. Dari mana tah. Aku buka ler tingkap. Ingatkan nak bagi lebah tu kuar la konon... hampeiih.. bukan makin kuar tapi makin masuk ade la.... adeiihh..

De sekor nak masuk, aku cepat2 la tutp tingkap. Tak bagi masuk la konon!... takde maknanya!.. masuk jugak... ikut lubang2 yg de kat selungsur tingkap tu... Now i know la..camne lebah tu masuk... haiihh... terpaksa la aku spray lagi sebab nampak macam lebah tu nak buat sarang lak kat lampu dapur tu. Busuk lagi... erkkk..! nyampah bau spray lipas tu...sungguh!


Citer 2 : 

Hujung tahun lepas, paip 'by pass' kat dapur tu pernah bocor skali. Lama gak baru diorang datang repair. Dok kaurtes.. camni ler! Kena sabar bebanyak kalau bab maintainance nih... Ni jadi lagi... kat dapur tu gak nak bocor!

Kan dah kata kena sabar bebanyak bab maintainance ni... dah seminggu anta buat report... kontraktor tu memanjangnye la sibuk! jap pi sana, jap pi sini. Kalau aku tau repair paip tu, dah lama aku buat sendiri. Sekarang, time pakai je baru buka paip depan rumah tu. Time keje camni kena la tutup. Nak wat camne...

2 ulasan:

Gen2Merah berkata...

hujung minggu yang ceria,.. banyaknya kisah suka duka ya,. ehehehe

maszull berkata...

assalamualaikum syu...masalah akan tetap ada n berlaku bila2 masa saja kan...apa nak buat sabar jer la yer...:)