Jumaat, 8 Februari 2013

Nasi goreng sedap!

nasi goreng

Nasi goreng... hari ni punye sarapan sebenarnya tapi dah tengahari baru nasi ni masuk ke dalam tekak. ( ", )

Si anak sulung pun sama. Bawak bekal nasi ni gak ke sekolah. he3... pecah rekod! tak pernah2 dia bawak sarapan berat pi skolah, hari ni dia bawak... aku pun sama! bawak separuh lagi ke tempat keje..

Sama2 makan sampai licin. yg beza, si sulung makan kat skolah.. yg emak dia ni kononnya nak makan kat pejabat tapi kesudahnya bawak balik makan kat umah jugak akhirnya..he3. punyelah kelaparan!

Sambil2 menyantap tu, teringat plak zaman2 skolah rendah dulu... hari2... memang ni je lah bekal aku. Takdo lain dah... nasi semalam yg tak abih makan tu, mak buat naasi goreng! paling kerap... nasi goreng kaler merah tu... mak letak cili boh!

tapi... tu la nasi yg paling enak pernah aku makan! masakan mak den ok... dah tentu lah best... eleh.. korg pon.. mesti nak kata, " masakan mak kita sedap!".. haaa... betul tak? toksah tipu lah... 

sedap oo... walaupun masa makan kat kantin, nasi goreng tu dah sejuk... aku bedal je.. kekadang abih... kekadang licin... kekadang tak... biasak bro! senang gitu... tak payah beratur smpai kepam ketiak kat kaunter kantin tu... ayah de bagi duit poket... 20sen.. cukup utk beli makan + secawan air masa tu...

Sekrang tak de dah... semuanya mahal.! takde la sedap nau pun! dulu... 5 sen pun boleh dah beli gula2. sekarang? paling murah... seposen.

igt lagi kat mee goreng kicap basah makcik kantin tu punye.. wahh... tak jumpe dah peh tu.. rasa kapur mee tu..perghh... berdesup.. bertahun aku trauma makan mee goreng. he3... basuh tak bersih ke hape... tak taulah... tapi... huu... rasa kapur tu... huiiihh..

sekarang.. aku tak trauma dah makan mee goreng. dah ok dah...he3... nasi goreng pulak... masih the best for me! hehhh...

1 ulasan:

Kesuma Angsana berkata...

tinggal sikit tu pun nmpak sedap hehehe