Ahad, 10 Februari 2013

anak merengek tengah malam..

Rasanya takde singgah mane2 masa otw balik kampung semalam. tapi malam tu si bongsu merengek memanjang.

dari kul 2 pagi sampai la ke 3 pagi.. mata pejam tapi mulut dia... melalak nangis... gelisah jekk..

camtu la selalu.. time abah dia takde, time ni lah nak menjadi.. aduhaii... sib baik mak ngan adik2 de skali. Mak sampai bangun lerr... tak tau la bile mak bangun.. tau2 dia dah tercegat kat belakang aku kul 2 lebih. dia pandang je... aiihh...

Angah pon... tah bile dia bangun tah.. tau2 dah tercegat duduk kat sofa tu.. padahal sebelum tu nampak nyenyak je dia tido... heran tapi sebab dah ngantuk nau.. aku tak pikir ape sgt pasal angah... aku cuma terpikir, mungkin sebab dia kena kacau...

dah baca 4 ayat 4 Qul tu dai nampak tenang sikit... tapi jap je.. peh tu merengek balik...

last2... mak acik tabur garam kasar sambil selawat... aku pulak buka ayat2 Ruqyah.... masa ni nampak sgt si bognsu tu tak selesa. Gelisah semacam n makin meraung... aku kuatkan lagi volumee bacaan ayat2 Ruqyah tu... baru lah dia lena tido... tapi tak lena betul..

lepas 8 pagi baru dia leh tido.... tenghari baru bangun. mak cakap, " masa mak nak gi dapur lepas tengok si kecik tu malam tadi, bulu tengkuk mak tetibe meremang... seram sejuk semacam" tu tandanya ada 'sesuatu'... betul ke?

mane pulak 'sesuatu' tu dtg? hairan lah...

Tiada ulasan: