Jumaat, 26 Jun 2015

Taik telinga punya angkara

Meh ler sambung kisah…

Masuk ni dah 3 kali aku citer pasal telinga si bertuah yang sorang ni… 3 kali….

Cemas ler jugak masa Fa'el meraung dalam toilet petang tu. sebelum tu elok je dia main… haha sana hehehh sini… uih… suka ya amat…

Tetibe time mandi tu plak dia meraung… sakit! sakit!

Katanya telinga sakit sangat…

Kat kepala ni terbayangkan kisah telinga aku dimasuk dek kelkatu masa zaman bujang dulu. uiihh.. jangan memain woo… sakit! mereng gak le aku sebulan lepas tu.

Try teropong, takdo plak bayang kelkatu… or semut dalam telinga dia tu. dah la abah dia tengah kerja malam hari tu.

Aku suh ler dia tido duu, kot ler lepas tu ilang plak sakit tu… dia tak mau…

Dia diam kejap, lepas tu meraung balik sambil pegang telinga siap guling – guling… aduhaii…. hati mak kau tak keruan jadinya…Sad smile




malam tu jugak berangkut la ngan baby sekali, pi amik husband kat tempat keje dia tu. pinjam kejap ye tuan… anak saya ni perlukan abah dia... kes emergency kiranya ni…..

kita pi klinik swasta yg terdekat dengan balai hasben. tu je yg boleh sebab malam tu hasben bertugas bawak jentera utama.

sementara hasben jagakan baby… sian baby.. tengah tido tu, angkut gak bawak. otw balik tu dia merengek dalam kereta… hoho…. tengah drive masa tu.. sabar je lah…Sad smile


Fa'el?  otw dr rumah ke balai ke klinik tu, meraung je lah yg dia mampu….

gambar? ish…takde mood nak amik. kesian kan si Fa'el tu terlampau. nak amik gambo pun tak mampu!



ohh… kita dapat doktor punye lah peramah. once aku cakap telinga Fa'el sakit… ade pulak dia buka cerita pasal patient dia 2 – 3 hari lepas. kisahnya?

nanti lah aku citer….

tapi sebab dia punya cerita tu, aku jd lagi cuak…. lagi macam2 yg aku tanya…. Green with envy

kesudahnya….

no worry….. memang telinga Fa'el selamat..

takde serangga like semut or kelkatu yg masuk…. no bleeding ke hape.. just………..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
taik telingo ehh… penoh! kena air… kembang lerr dia…...Open-mouthed smile

bila dah kembang, tu yg jadi berdengung sakit……

laaaaa…………………….. cemas mak ngko, Fa'el!Crying face

but… alhamdulillah… nasib baik ler taik telinga je….

doktor bagi advise sikit then dia bagi ubat tahan sakit n ubat titis. nak bagi taik telinga dia mencair…. teehee




Tiada ulasan: