Rabu, 31 Disember 2014

deliver day...

Then..................


Tak sangka tul aku.... biasa... sebelum doktor check jalan kat 'situ' tuu... de la soklan yang diorang nak tau... taaaaapi.................... tak sangka la pulak, doktor yang sorang ni banyak bebenor soklannya... dah rasa macam nak interview kerja pulak dah.............


padahal.... semua yg dia nak tau tu dah ade rekod dah... tu... dalam buku rekod kehamilan tu...... stakat tanya berapa kali minum air gula? insya-allah.... aku ingat lagi...

tapi bila ditanya.... bila? bulan ke berapa? ya rabb..... bukan le aku ingat sangat....

bila ditanya..... de check Bp weekly tak? ye.... insya-allah... memang aku boleh jawab... tapi bila ditanya bila tarikhnya...? la... haiii................. ingat2 lupe lerrr....


last2 aku jawab gini je, " dalam buku pink tu semua ada, doktor.... cari la kat muka surat yang hujung2 tu... ade kat situ...."


hahh.... baru le dia check jalan..... tu pun tak berani nak confirmkan 'laluan' tu dah buka berapa....... kalau ikut dia cek tu.... jalan baru buka 2cm... ( time ni mula la rasa nyesal datang spital.... baru buka 2 je? hu3..... nangisssss )



dtg je doktor terlatih.. hahh...ngko.!!!! rasa cam nak tercabut nyawa jap... masa tu dah kul 12 tghmlm...

' k... jalan saya dah tolong bukakan jadi 3cm... pas 4 jam nanti kita cek balik.. kalau dah buka 4 cm... kita tolak u trus masuk bilik bersalin... '


perghh.... sabar je lah aku dengar.. padan lah sakit bebeno masa doktor terlatih tu cek jalan tadi... xde harapan ler aku nak blik umah..confirm ditahan wad mlm tu jugak..




tak bleh tido weihh... nurse pun kekejap dtg tgok.. lebih2 lagi bila aku pi toilet... tau2 diorang dah tunggu kat katil... takut le kot aku terbersalin dalam toilet.. 

sakit kali ni lain... cam nak buang air besar sakitnya.... memula sekejap2... lelama jadi pjg... tau2 kul 4 tu doktor pelatih dah terpacak kat hujung katil..


cek... sah... jalan dah buka 4cm tapi lagi skali kena refer kat senior... bila sister yg cek.. dia cakap jalan dah buka 5cm... amboih.... cepatnya... kul 4.30am ditolak balik ke labor room.....

1 jam peh tu... ngam2..... SEBELUM SUBOH.... aku selamat dah bersalin.... heeero jugak...!!!!


al-hamdulillah..




NOTE :

akhirnya dapat gak hasben temankan wifenya ni bersalin... tah bile dia masuk, aku tak sedar....tau2 dah dengar suara dia bagi galakkan suruh push lagi... he3




Tiada ulasan: