Rabu, 9 Oktober 2013

Lidah gua yg amat sensitip...

puncanya......

ahad hari tu aku terkena food poisoning............ makan hape tah...... syida kata

sebab ngko tak ajak aku join sekaki makan sea food.... pasal tu la.....

byak le ngko! ^_^

Pengarah plak sangka aku makan kenduri....

kenduri mana ngko pegi...??

haiii... jadi isu dah kan? tapi kan... aku kesian tul kat keluarga pengantin... takkan la diorg nak hidang makanan yg tak elok kat tetamu kan? ade pendapat kata, keluarga tu kena aniaya... cara halus... maksudnya...??? aku paham... tapi tu rahsia sulit aku... hehee....

selalunya berak2... muntah2 kan?

aku tak kena cirit2 yg kronik tu... cuma kekerapan me'labur' dalam 1 hari tu lebih dari sekali.... yg lebihnya... perut memulas.... pinggang ke kaki bi i i sanyaaaaa.........!!!

member kata,

sebab ngko tahan kentut..... sebab tu la...

iye ke? tapi memang ahad tu aku menahan kentut... sebab takut tercirit kat tepi jalan.... kot tercirit kang, mane pulak aku nak cangkung... mane pulak aku nak cari air buat cebuk vontot.....??

balik rumah, bisa2 kat pinggang dah merayap 1 badan... kepala lagi lahh.... dia punya denyutan..
masya-allah....

sebab tu esoknya aku amik e.l... tak daya nak bangun...

1 hari je.. lepas tu aku tawakal je masuk kerja... tapi ramai jekk yg prihatin

apesal muka ngko nampak pelik je ni? macam org sakit....

ye...sesungguhnya aku memang belum betul2 sihat. tapi aku gagahkan jugak la jengah opis... rajin nyeeerrr... ohooo ohooo ohoooo....

***************************************
org kalau dah tak sihat... lebih2 lagi spesis macam aku ni.... mula la nak mengidam makan kan?

alangkah bagusnya kalau dapat makan bubur...

ngko tau, since sakit  ni aku punya selera makan putus terus... puncanya lidah ni memanjang rasa pahit jek... minum air bergula... aku rasa manis tersangat.... makan makanan yg bergaram.... masin yg amat.....

hu3..... nikmat merasa makan itu sedap lenyap sekejap....

sebab tu aku mintak bubur... yg tawar tu.... baru suap sekali.... aduhaiiii................. maaaaasin!!!!!!!

mati terus nafsu makan aku.... padahal perut lapar gilerr........ apesal la diorg masukkan telur masin tu siap2 dlm bubur tu?????

mohon pada Allah semoga nikmat yg lenyap sekejap tu Kau kembalikan semula pada aku supaya aku boleh melakukan tanggungjawab ku seperti biasa.... aaamin......


1 ulasan:

DearlyCleo berkata...

lucu ya ..cerita akak..macam cerpen dah jadinya..menarik..:)