Ahad, 27 Oktober 2013

Denggi kah?


Aaarrrkkkkkk.....!!!!

maaf....... histeria jap.... jgn salahkan aku.... salahkan sup ketam TERHEBAT... air tangan mak aku!

de sebab aku request kat mak sup ketam ni.. bukan ler tak boleh buat sendiri. boleh je..!!

tapi tetap tak sama dengan air tangan mak. betul tak? lebih - lebih lagi time tak sihat... aduhai....



dah seminggu aku dok ulang alik klinik tu.  check Hb since doktor kata aku mungkin demam denggi. selang 2 hari kot berulang alik... tunggu amik darah.... tunggu nak jumpe doktor lagi.... dengan tahap badan rasa nak rebah sokmo... huhu.... tabah je lah

Hb plak jap naik, jap turun... turun plak tu bukan sikit - sikit.... cuma nasib baik tak kena tahan wad je. doktor masih bagi rehat kat rumah. monitor sendiri pemakanan dan rehat secukupnya....

ooohaiii... selang 2 hari keep renew m.c.... lantak.... aku memang tak larat nak pi keje pung! oooiihh... baru la tau camne rasanya sakit kena denggi. lesu sangat lerr.. tak terkata weiihh

de senior opis pesan begini.......

sue... jgn lupe... balik nanti makan sup ketam tau! makan byk2.... lagi 1.... beli air 100 plus... okey!

hohoho... apesal la aku macam pernah publish je entry tentang petua tu kat blog dulu.. hikksss




dah rezeki kot... sampai je Family Stor tu... nahh...... besar2... isi pun penuh2... paaaling penting.........

FRESHHH.....!!!

sekilo dlm RM 25 ++...... balik rumah.... try lerrr masak 

bile makan.... wuwuuuuuu...................... T_T ....! setengah ekor jek yg aku dapat makan.... tekak tak lalu nak telan !!!!

yg lebih tu... hasben yg bedal...... sedap kot! ^_^

sebab tu la aku request kat mak sup ketam tu.


2 hari lagi nak raya haji, nyaris2 nak kena tahan wad.... petg amik darah setabung... kul 9.00 malam amik lagi.............. sib baik platlet darah dah naik balik...

petang tu sebelum balik... de nurse yg baik hati tu bisik pelan2... tak mao doktor dgar gamaknye!

akak, balik nanti akak makan je buah tembikai tu... 

TEMBIKAI...??

Ye kak... dulu saya dah pernah kena cam akak ni.. saya makan tembikai je.... sambil2 tu mnum air masak bebyk jekk............. 

oooo... tembikai pun boleh ekk????

100 ++ ??? ohh... dahh..... perut dah pedih2 dah.... perut memanjang kosong... lepas tu isi plak ngan air gas... memang tak berbalaoiiiiiiiiiiii..........................

platlet aku dah mula nak stabil balik... phiewwwwhh

----------------------------------------------------------------------

diorg amik darah kat lengan aku ni sampai lebam2 tau...!

M.A yg last amik darah aku tu cakap........

e'ehh... sape yg buat sampai lengan puan lebam2 nih? sape lagi......M.A yg bertugas masa aku dtg tu la...........

aku ingt M.A tu wat keje secara berhemat la kan???

ooo my.... rupanya dia lagi teruk... dimasuknya jarum tu pelan.. pelan.... lepas tu dia cabut  pun pelan2.... aaaadoooiiyaaaiiii............................... sakit oiiii!!!










Tiada ulasan: