Selasa, 25 Jun 2013

Lawyer ke BPPH ke Lawyer


aku dah agak dah, benda ni mesti jadi punye lah.... ramai dah aku dgar dari kengkawan. lawyer pun de cakap pasal ni.... ramai buyer yg buat loan gomen, kena denda sebab kes jual beli lambat selesai....

termasuk la aku!

memang hangin ler.. tapi nak buat camne. Kelewatan tu bukan sebab aku.. tapi sebab kes bahagian cagaran lambat released surat gadaian. bayangkan ler... 2 bulan pending!

Bile aku tanye kat diorg nape tak bergerak? leh ke diorg cakap,

" saya tak tau la nape fail puan tak bergerak "

maaaaacam siutt je.... bengang gilerrr!

2 bulan ok! tu nasib baik kitorg follow up... dah le berpayah - payah diorg nak jawab call... jap2 passed number. yg tambah menyakitkan hati..

bile mesin tu jawab, " haraf maaf semua operator kami sedang sibuk "

hamboiiii.. bizi mengalahkan menteri!

Nak kena email... tu pun 2 - 3 hari baru jawab...

masa nak keluarkan cek pon... sepatutnya 2 minggu dah leh settle.. ni tak... 3 minggu! gilerr betul...

yg aku puji cuma masa mula2 tu je lah.. masa nak keluarkan surat kelulusan tu.. Thanks a lot pada Pn. Afniza... for me, dia dah buat yg terbaik... thanks again..

and to our lawyer, thanks...

sib baik owner lama setuju nak kurangkan separuh dari denda yg dia bagi tu.. tu pun RM 1K ++ gak tu.... tu pun pas our lawyer buat rayuan because they know.. kelewatan tu bukan berpunca dari kami.

Takkan la kitorg sengaja nak biarkan diri sendiri kena denda kan? something wrong somewhere la kalau kitorg rela camtu....

*************



we're started moving out to the new house... cehh... speaking kunun! hishh...ngeee....

Tiada ulasan: