Isnin, 10 Jun 2013

Air hitam Johor




Ayer Hitam sebenarnya.. sebutan sama tapi ejaan lain. hikkk

hoo.. lama betul aku cuti dari berentry baru... macam2 hal lahh... idea pun tak berapa nak ade, mood nak mengarang pun ke laut...

bile nak buat entry baru je... otak jadi blank!

aku pandang laptop... laptop pandang aku.. last2... hampeihh..


Baru2 kitorang turun sana, tu pun sebab mengantar dak angah sempena majlis bertandang ke pihak lelaki.

minggu sebelum tu, majlis dah berlangsung kat rumah ayah.. al-hamdulillah..

majlis pihak kitorang berjalan lancar walaupun de macam2 hal.. tapi pasangan tetap selamat diijabkabulkan.


Juraian kulit2 siput tu... duluuu.. selalu la aku nampak. tapi tak ingat lah kat mane. rumah opah kot... tapi tu duuulu... heeee

Gerai2 kecik yg jual segala macam makanan ringan tetap ade

 tapi tu lah.. dulu kalau beli 3 peket = RM10.00, macam byk je..

sekarang... hmmm... boleh la..

  
cantik jam2 vintage tu kan? sayangnya... aku tak rasa macam nak terbeli... he3


pasu ni... suami aku cadangkan nak letak kat ruang tamu... dalam pasu tu dia kata nak letak bunga2 yg simple tu jekk... yg jenis bunga kering halus2, panjang2 tu...

hmmm... ok gak tu.. tapi survey dulu...

yg dalam gambar tu harga dalam RM 65.00 camtu.. rasanya boleh kurang lagi tu..


yg bawah tv dan kelilingnya tu.. price RM75.00/unit

yg hijau2 tu.. tidak berkenaan..he3


yg ni lagi mahal... harga? he3.. achik lupa!! RM 100 ++ de... depends..


Bidai... 1 = RM 28.00,
2 = RM 50.00...

De tiga jenis tapi jenis ni nampaknya dah menarik perhatian en.suami..

ni cadangan aku. nak letak antara runag tamu dan ruang makan.


bekas bahan perasa masakan.. ni pun dalam perhatian.. 

belum beli lagi... tunggu lah lepas pindah rumah nantii baru beli

tapi mungkin bukan kat Ayer Hitam.. kito poe Nilai yo lah yo! dokek sikit..he2


The bride and the groom...!

Budak kecik tu pantang jumpe.... nak melekap je kejenya..

bile tak jumpe nanti dia tanye, "mak, mane angah?"

heee... mak ngah lerr... bukan angah....

OTW balik, selisih ngan bas ni kat highway.

Drebar tu ingat dia bawak tu keta kancil gaknye... selamba ayam je dia mencilok keta kancil depan dia camtu je.. sib la keta kancil tu tak laju.. sib baik gak la kitorang pun tak laju masa tu...

bahayalah.. kot ye nak cepat, agak2 la bile nak memotong... camne lah leh dibenarkan memandu bas tu??

Dek terperanjat, memekik gak le aku! terkejut oiii.... gile betul lah....

****** 
1st time keta tu bawak kitorg tanpa air-cond..hu3...

compressor bocor! dah tokok gas, tapi sampai je kat highway ayer keroh, panas balik... hu3..

sib baik la masa balik tu tak hujan kat high-way...

Tiada ulasan: