Khamis, 20 Oktober 2016

mee pedas samyang

Aku tengah panas hati jap ni tadi... Topup prepaid, tapi tak masuk2... Cek baki, cuma nampak balance sebelum aku topup tu jugak... Yang RM 30 aku topup tengahari tadi tak masuk lagi... 

Tapi ni dah lega dah... Pasal topup yang pending tu dah masuk pon... Cerghh... Sabar je lah... 😅


Dah pernah makan Mee Pedas Samyang tak? Aku? Pasal dah pernah makan ni la aku nak cerita kat sini ni... Hari tu masa mee Korea ni tengah viral, takde lak aku nak heboh kan? hahaha...

Pasal time viral tu lum de rezeki nak merasa... hehe

Wahh... gigih ngko kak beli mee Korea ni... sepeket RM 8.00 tuuuuuu...

Gaknye gitu ler bebudak opis kalau dengar aku makan mee Korea ni gak ehh... haha... Ngko ingat, akak ko ni rajin sangat ke nak beli mee yang sepeket harganya lam RM 8.00 cenggitu?

Memang tak lerrr.... Aku makan pon pasal Shida ni lah... Dia sebenarnya yang rajin membeli... Teringin katanya.. Sebab dah viral sangat... Nak tau la gak pedas tahap mana...

Bila dah tak mampu makan sampai habis... Aku ler mangsa dia! Tukang penyudahnya... hahaha...

Mee Pedas Samyang ni de 2 jenis... 1 yang berkuah... 1 lagi yang jenis goreng... Dua - dua Shida dah sua kat aku... Takde lah dia bagi time dah tak mampu makan nak habis tu... Memang dia ajak share dari mula merendam mee tu lagi... Katanya, dah alang - alang nak makan pedas, Biar kita sama - sama rasa pedasnya... Takkan aku nak biar aku kepedasan sengsorang...

Cergghhh... camtu plak... fine!

Memang pedau bibir kitorang makan... Memula tu yang berkuah... Yang tu pedas tapi aku rasa takde pedas melampau... Stakat gigit gigit macam makan cili api tu je pedasnya... alahh... Mampu le tak teguk air.... hehe


Tu gambar Mee Pedas Samyang Goreng... Yang berkuah tu lupa nak amik gambar... Yang goreng ni.. huhh... Pedau bibir aku... Meleleh gak ler air hingus... Punya lah pedas! 2 suap je... Pehtu aku wat bodo je... ko makan sorang la Shida... Terbakar rasanya bibir aku! 😂

Siksa aku tengok Shida nak ngabihkan... last2 dia surrender... ko habis kan syuuuuuuu!!!!

Hahaha.... Mau tak mau, aku gak ler ngadap... Sampai habis taaaaapi.... Ya rabbiiii... Siksa hoiihh... Lagi laju aku suap, lagi pedau bibir... Last2, aku slow down... Lepas 1 suap, aku relax dulu... Hembus hembus bibir dulu... Agak agak bibir dah ok, baru suap balik... Tu pon suapan terakhir, air hidung dah berlumba lumba keluar... Bahahah!!!

Jangan tanya lah sedap ke tak... Nama pon mee segera kan... Confirm lah sedap... Tapi mee dia lain sikit dari mee segera kita... Mee Korea tu tebal dan lagi kenyal dari mee segera kita... 

Bau pedas dia... Memang menyengat kat hidung... pergh!!



4 ulasan:

Ann Ishak berkata...

saya tak pernah cuba lagi tapi selayaknya tak berani nak cuba pun :p

munirah mansor berkata...

Baru-baru ni makan ramen samyang sampai kena gastrik teruk. Hahaha

blasahje berkata...

ann ishak : terpaksa makan sebenornya ngan member opis tu... hehehe

blasahje berkata...

munirah : teruk gak tu... jumpe doktor tak lepas tu?