Khamis, 27 Oktober 2016

Dah musim hujan ke?

Kelmarin Hospital Sultanah Aminah terbakar kan? kat wad ICU tu mulanya kan? Pehtu semalam sekali lagi terbakar tapi kali ni takde mangsa yang terlibat...

Aku pon dapat wassap viral tu... dan dalam bebanyak wassap tu, adik ipar aku merangkap hasben Cik Jijah maklumkan... satu - satunya pesakit melayu yang maut tu adalah pak sedara dia. Mangsa adalah merupakan sepupu pada arwah mak adik ipar aku nih... semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. Al - fatihah...


hujan...!! lebat ngko....

nak keluar rumah tengah hari tadi... mak ai... golap! sampai pejabat hasben wassap... katanya kat town Seremban dah ribut... takpe, aku gitau dia petang ni aku pi pejabat ngan kereta... lega dia.. hehe


ni gambo kelmarin... bapak gelap! masa tu terus cancel je niat nak buat OT... so ngan kul 5 aku dah cabut! time nak kluar dari pejabat tu plak kemain banyaknya kereta! haduiihhh... sakit pulak hati kita! time tak hujan, takde plak berderet kereta macam tu... 


sambil pecut motor tu, dalam hati ni puas la berdoa... jangan ler de dahan patah time lalu bawah pokok2 besar tu... takat kecik2 ni xpe lagi...

tengah lalu kat selekoh... mak aii... macam nak terbang kena tiup angin... kuat woiii... terus tarik brek.. kebetulan laluan sebelah kanan tu de kereta lalu... kalau ler angin tu betul2 kuat, mau aku hentam kereta tu... tak tau la pehtu ape jadi kat aku kan... nauzubillah...

sampai rumah, slow giler je aku bawka motor... kena plak hujan.. mak aiii... sakit weihh kena air hujan tu... de plak lopak air... selisih plak ngan kereta... aduh makk... menyimbah air tu... nasib ler aku belum lalu time tu... kalau tak, confirm la basah lencun macam dulu... masa tu 4x4 lalu... laju plak tu langgar lopak air... betul2 time aku lalu kat lopak tu... kuyup aku!

heiihhh... teruk betul... pemandu tu langsung tak kisah kat penunggang motorsikal / skuter cam aku ni... pada aku, orang tu sombong! mentang la dia berkereta besar... badan tak kena hujan sepanjang jalan... takde la rasa simpati kat orang2 bermotosikal / skuter ni time hujan lebat camtu...

kesian sikit la kat kami ni... kot kami semua berkemampuan, takde de kami sanggup meredah hujan lebat cenggitu dengan motorsikal / skuter... ye aku boleh je kereta tapi tak bermakna aku mampu usung kereta tu setiap hari ke tempat kerja... zaman sekarang nak kena banyak berjimat... nilai wang pun dah makin kecik dah... RM50 tu bape lama sangat lah boleh bertahan kat dalam poket ni... sebab tu aku lebih senang berskuter je... hmmmm...

so... la ni... dah musim hujan ke??

hati - hati la memandu ye... prihatin jugak dengan persekitaran pemanduan kita masa musim hujan ni...


Tiada ulasan: