Selasa, 18 Oktober 2016

Mak, esok takde ko-ko...

Otw balik rumah tengahari tadi... lepassss amik Opal kat sekolah kisahnya... sebelum tu aku dah ber'drama' swasta dah nak Fa'el...

Menyinga jap ngan anak bertuah tu... makin aku suruh cepat, ehh... makin dia meleka je depan tv... pastu nak merajuk rajuk bagai... ehh... takde masa derr mak nak tunggu rajuk ngko tu sejuk, Fa'el oiii...

sampai sekolah, Opal dah tunggu... tu pon lama aku ngintai... mano lah anak bertuah ni... tak nampak langsung kelibat dia kat memana.... rupanya dia ada je kat situ... duduk berlonggok ngan kengkawan, makan junkfood yang jenis serbuk tu... dari zaman aku sekolah lagi dah de junkfood tu..

rasa hangin kat Fa'el tadi lum habis lagi time ni...

masa nak patah balik rumah tu ler Opal gitau...

Mak, esok takde ko - ko

ko-ko tu kata pendek untuk ko - kurikulum tu ler... ( incase kalau aku lupe maksud ko-ko tu satu hari nanti... hahah )

Takde ko-ko? kenapa?

Hati cuak time ni... mesti de sebab kan?

sebab esok periksa...

aiihh... UPSR dah lama lepas dah rasanya... peksa apa pulak?

Peksa apa?

ish... takkan peksa akhir tahun?

peksa akhir tahun, mak...

hahh...? esok exam final year? esok? dah start esok?

mana surat maklumannya? mana jadual peksanya?

woiihh... menyirap balik marah aku time tu...

takde... cikgu tak bagi pon...

ehh... camtu plak?

dah tu, mana Opal tau esok de exam?

tak puashati dah time ni... apesal perkara - perkara camni dah last minit baru Opal gitau aku?

cikgu yang bagitau masa perhimpunan pagi tadi...

hahhh... membebel ler aku sepanjang otw balik rumah tu... geram pulak dengar perkara last minit camni.......... nak lagi yakin, aku tanye Kak Za... anak2 eh pon sekolah sama ngan Opal... huhuhu.... lagi meleter ler aku... nasib ler anak2 ku... tadah je lah telinga...

memang betul esok exam final year.... why?!!!! hadoiiihhh...

ngan Kak Za gak ler aku dapatkan jadual exam Opal...  nasib ler ada... tq kak...

berhari hari tau aku tunggu kot kot ada surat pemberitahuan pasal exam final year Opal... tau2... sok dah exam... ehh... hape la.... haduiihhh....


lain macam jadual exam ehh... exam masa sesi pertama je.... sesi kedua, kelas on macam biasa... kecuali yang 2  hari tu...



note :

budak pra - sekolah pon kena catit nama tau kalau datang sekolah lambat... cerghh... pengawas junior tengah teruja nak catit nama... baju pon uniform putih lagi... nametag pengawas pon yang sementara punya... gasak ko la dik... Fa'el pon mintak nametag camtu kat aku semalam... alaahhhh.... mano nak cari pepagi tu Fa'el oiiii.....


Tiada ulasan: