Isnin, 24 Jun 2013

Jarum terpacak. sakit oiii

Bile baca entry kat blog cik Lulu Caldina ni, teringat masa keje kilang jahit baju dulu.



Masa datang keje pagi tu, mata memang berat. Tak cukup tido. he3...

Keje lak masa tu kena jahit poket utk seluar sukan. Sejam dua tu mata ni leh tahan lagi... tapi lepas tu...

jap2 terlelap. tahan2, tetap terlelap... supervisor plak masa tu asyik meronda je... nak curi2 tido pun tak leh.

Tapi tibe 1 tahap tu mata memang tak tahan. Dalam tengah2 layan mata.. tetibe... zapppp...!!

Serta merta rasa mengantuk tahap gaban tu hilang!

Sedar2... jari telunjuk sebelah kiri dah terpacak dek jarum jahit yg kat mesin jahit tu... tembus!

aaaaaaaaaa.....................................................

panik! sengal2 sakit, berdenyut2 dibuatnya.. hooooo.... taaaakitttt...!!

lepas dapat cabut jarum tu, baru le nampak darah keluar...

tu baru kecik tu.... lum lagi keje ngan mesin2 besar lagi. Bahaya lah... org2 yg keje ngan mesin2 memang wajib cukup tido....  kalau tak cukup tido, time2 jaga mesin terlelap2... macam2 leh jadi.

2 ulasan:

Cik Puan Rara berkata...

tu xpe lg tercucuk jarum.suami rara kudung sket jari telunjuk.hehe.tp bukan sbb ngantuk.sbb kecuaian org lain.

lady scooter berkata...

cik puan rara : tu lah kan...cuai sikit je, macam2 leh jadi.