Jumaat, 22 Februari 2013

cikgu ganazzz??

Memang anak2 saya belum masuk sekolah lagi... tapi tahun depan, Opal dah darjah 1. skolah kat mane? lum tau lagi... bulan depan masa diorg buka pendaftaran utk sesi tahun depan, aku gi la check... tahun lepas masa daftar, diorg dah pesan camtu.

Ni kisah kat skolah anak kawan... budak tu baru tahun 2... belajar kelas agama... ustaz? ya rabbii.. bukan la kata nak memburukkan imej seorang ustaz tapi bile aku dgar citer dr mak budak tu.. aku rasa... ape yg ustaz tu buat, memang melampau...

kita masa tahun 2 dulu... kan kena menghafaz surah2 kan? 

ustaz ni... katanyee.... bile budak2 tu tak dapat hafaz... teruk dikejekan budak2 tu... de yg kena tampar sampai berdarah mulut... kepala ditenyeh2 kat meja... de yg kena baling kerusi semata - mata budak tu bercakap kat kawan dia sepatah ayat...

oii... ooii... ooiii... siap de yg berdarah  telinga lagikk... murid2 yg jadi mangsa tu de yg sampai terpaksa gi klinik buat rawatan... doktor siap sahkan suruh buat laporan polis.. tapi budak2 tu tak berani nak buat... katanye... ustazz tu ugut!

kalau sape2 buat laporan.... lagi teruk dia buat....!

hamboiiihh... tau plak takut ehh.. main ugut2 plak...

pada aku, tak salah menghukum pelajar tapi biar lah dgan niat mendidik dan biarlah berpada - pada.. budak umur 8 tahun.. leh buat ape je? budak2..

agak2 lah.. 

aku dulu... ingt lagi.. tu ustazah Siti Amrah... giler garang... kalau tak dapat hafaz.. paling teruk pun, kena cubit... huhuuu... berrrr-birat! tu jelah... tapi rata2 anak murid dia berjaya je menghafaz... bukan la kata tak boleh langsung menghukum anak murid... tapi kalau sampai macam yg ustaz tu buat... melampau la kan??!


***
kalaulah anak2 aku yg kena camtu... haiihh... siap lah! kalau stakat kena cubit cam ustazah aku buat dulu.. boleh terima lagi lah.. tu pun alasan kena lah kukuh.. aku dulu sebab main2 masa menghafaz.. padan le kena.. tapi kalau tak bersebab pon kena... harus menjawab!

8 ulasan:

Cik Puan Rara berkata...

Ya Allah,takkan lah mcm tu.baru 2 tahun kot.agak2 lah.

:: Mrs.Eady :: berkata...

syok main hujannn :)

fieda berkata...

cikgu skrg ni tahap kesabaran dorang rendah tak mcm dulu2..

lady scooter berkata...

cik puan rara: tahun dua... hehee... kan? agak2lah..

lady scooter berkata...

mrs. eady : payung and baju hujan semua tu dah rabak.. kejap je!

lady scooter berkata...

fieda : salute pada cikgu2 yg punye tahap kesabaran yg tinggi tu... yg tak berapa nak sabar tu, patut tukar profession.

Kancil 8349 berkata...

pergh...nie dah terlebih ilmu di kepala ustaz tu...apapun sebelum terjadi lebih teruk lebih baik bawa berbincang dengan ustaz tersebut..jika tiada penyelesaian seelok - eloknya baru buat laporan polis...

lady scooter berkata...

kancil : macam tu la yg dinasihatkan pada kawan saya tu...(",)