Isnin, 26 Mac 2012

Hari sukan skolah

Tarikh : 25.03.2012
Tempat : 15 minit dari rumah...he3

Awal2 sebelum cuti lagi cikgu dah bagitau pasal hari sukan nih. Hari jumaat hari tu cikgu Opal tanya kitorang datang tak? Bukan janji... tapi PASTI datang..he3

Maka semalam aku kejut hero2 kecik tu bangun awal cam hari skolah biasa. 


Masa mula2 sampai kat padang tu, Opal dah merengek nak balik. Lagi2 bila tengok aku tak pakai baju uniform kerja... lagi la dia tak nak masuk bawah khemah. Pujuk punya pujuk, akhirnya Opal ok. Tapi muka dia tetap nampak risau..hehee


Masa ni tengah bagi nombor kat petugas utk cabutan bertuah nanti... nombor yg kami dapat : 116.

M.C dah kabor suruh kami pi bawah kemah seberang padang nuuu... katanya biar petugas2 jer yang dok bawah kemah tu jaga bebudak... 


Tapi tak semua patuh... termasuk la aku...ha3... memula memang aku patuh la. 

Tapi tengok khemah utk parents tu penoh jer... aku lak masa tu dah tinggal berdua ngan Fa'el.. abah bebudak nih dah pi keje dah lepas pujuk2 Opal masa aku pi kat kemah parents tu. Dengan beg bebudak nih lagi, ngan air minum utk Fa'el lagi... Fa'el lak nak berdukung jerr.... aduiiihh... pitam!

Last2 aku patah balik pi kat kemah Opal.. he3... 


Masa nih muka tengah cuak sebab aku cakap nak pi kemah ibubapa tu. Ingatkan tak nangis.. taaaaaapi... nanti aku sambung...heheee 


Muka monyok sebab tak cukup tido. Malam tu dia tak boleh tidur lena sebab batuk... kesian tengok... tapi sebab takde sape nak jaga dia kat rumah, aku hangkut gak la ke situ... nak wat camne kan... 


Muahahaaaa.... sambung balik citer Opal tadi... nyaris2 nak nangis kan? ingatkan dia ok dah... tup2 tak lama pastu dia merengek sampai kesat2 air mata... tak nak lari katanya... lari?..a'ahh... Opal ada amik bahagian. 

Tapi lambat sangat nak sampai giliran dia.. tu yg dia merengek tu... " Opal nak tido la mak!"

Puaslah aku memujuk...

Hu3... muka Fa'el...tak leh blah... monyok jer dari mula..


Again..that face...!! hahaa... macam mana muka Fa'el tu... camtu gak la aku rasa...penat tunggu... 


Heeeehahahaa..... dah bosan giler dah time nih... Topi tuuuu... Fa'el punye tapi dia mengamuk tak mao pakai.  Kalau anak tak nak pakai, bior mak nyer yang pakai..kih3... hasben... tah bila dia muncul tah.. tau2 dia dah ada  je kat blakang aku...


Piala yang berlambak tuu....... hmmmmmmmmm............

1 pon bukan Opal punya... heheee... kumpulan Opal kalah... hu3... kesian dia...lari punya lah berpeluh - peluh tapi tak menang....

1 acara je yg Opal masuk. Acara lari bawa bola dalam bakul kalau tak silap aku..he3... nak tergelak bila ingatkan balik.... Yg ni aku citer di next entry..


Conversation between 3 orang bakal pemimpin masa depan..kih3... ( before acara Opal )


Wahh... serius nampaknya...he3... apa yg dibincangkan tuee...?!! ( still before... )


Cerr teka...sape ngan Fa'el tu?

Hmm... entah! Aku pon tak kenal sebenarnya tapi muka dak pompuan tu familiar sangat.. nape aku rakam gambo nih... haaaa... tu la...

Cerr korang tengok... relax je dia dok atas pangku awek tu... siap leh main peluk2 cium2 bagai... adeiihh... sabor jer la... time nih acara Opal dah nak start dah... puas panggil... si kecik ni leh wat tak tau jer... alahai... last2 mak awek  ( yg dok depan dia tu ) kata

" Tak pelah, biarlah dia..."

Mau tak mau terpaksalah aku wat muka tebal mintak dia tolong tengok2kan sebab acara Opal dah start pon time nih... 


Lepas acara Opal selesai, cepat2 aku pi tengok Fa'el... huiihh... relax betul dia.... masih berkepit dengan akak cantik dia tu... amboi amboi amboi!


Walaupon tak menang acara, Opal tetap dapat hadiah.. tu haa... belon angry bird... 2 hinggit jer sekor...

Kalau hari lain, memang aku tak beli... tapi hari ni, hari Opal nak happy2...aku turutkan..gasaklah... murah, apa ada hal kan???


Fa'el pon dapat gak 1... tapi jap jer dah punah... lepas acara Opal, hasben terus pi keje... sementara tunggu semua acara selesai,  aku usung2 hero2 kecik ku ini ke surau... 

Masa dok lepak kat pangku awek tadi, aku tengok Fa'el cam nak tido sangat... tu yg aku usung ke surau.. selesa sikit la konon... hmm.. takde maknanya... dia gasak berlari bekejaran ngan Opal sampai berpeluh2.. Opal dah lencun dah ngan peluh...

Fa'el? Agak tempered sikit time nihh... ngantuk la tu tapi tak mao titon... gigih nak main2...


Habis acara baru hasben datang amik kitorang. Sengaja dia amik lambat sebab nak kami tunggu cabutan bertuah tuu...

hu3... skali lagi nombor kami tak bertuah... ( hadiah paling grand utk cabutan bertuah = basikal budak ) huhuuu... takde rezeki.. nak wat camne... sebelum balik, aku belikan lagi belon angry bird utk Fa'el sebab angry bird dia dah habis punah... Opal punya elok lagi.. kang tak kuasa nak ngadap diorang bergaduh rebutkan benda yg 1 tu...

Bukan 1 yg aku dapat, tapi 2 ekor = 3 hinggit.... sebab akak tu dah nak balik sangat.. belasah jer lah... balik tu dah kul 1 lebih... vrooommm... trus je pi kedai mamak pekena nasi beriani.. Hujan lebat lak time tu... apa lagi... bailk tu...pas diorang mandi... tak lama tu...senyaaaaaaaappp jerr...! masing2 dah terlelap keletihan rupenyer... heheeeeeeeeeeeeee




2 ulasan:

Lia berkata...

wahh.. bestlah aktiviti mcm tu..

skuterlady.blogspot.my berkata...

lia : sesekali camtu memang seronok. anak2 lagi seronok sebab dapat lari kat padang puas2..ha3