Rabu, 21 Mac 2012

Bile gaji baru GOmen?

Entry khas utk pegawai GOmen yag dok kuartes................;-)

Korang tau gaji bile? ye... minggu nih...

Dah tengok slip gaji ? owh... dah kuar dah slip bulan ni kat AG...heheee.... sila pi check beramai - ramai...

Pada yg dah tengok tu, dah tau kan? gaji bulan ni sama tak dengan gaji bulan lepas? hmm..

Tapi jangan terkejut bile hari gaji nanti, korang tengok amaunnya lain dari yg de dalam slip gaji... bukan kurang tapi bertambah...ha3... dah naik gaji? ehh... beluummmm...

Bile naik gaji baru? Ye... bulan 4  nanti... April yerrr.... bukan Mac yerr... sebab Pekeliling pon lum keluar lagi.. jadi... bukan bulan nih..

Abih tu nape de jumlah yg bertambah tu? bonus ker? heheee... idak ( tidak ) lerr... mane de bonus awal suku tahun ni... ye tak?!

Khabor dek deme ( diorang ) tadi, katenye... AG tersilap kira... tu yg terlebih bayor kat kita penduduk kuarters ni... makanya... pepandai la lu olang pikir sendili ( sendiri ).. mau enjoy the money kah or... simpan...

Simpan bukan saving ke akaun yerr.. tapi simpan sebab nanti AG akan tuntut semulo ( semula ) duit yg terlobih bayar tu...haaa... takdo lah istilah saving yoo...hahaaa...

If aku, dah tontulah simpan.... buatnyer banyak... tak pengsan nak bayar balik... adeiih..

P/s : ni jabatan aku lah...tak tau la jabatan lain... mungkin sama..jadi sila alert lah yerr...

Picture post by the Chive.com

2 ulasan:

Chic Na berkata...

boleh plak tersilap kira camtu. bahaya tu. kang ada yg tersalah pakai. huhu..

lady scooter berkata...

Chic Na : nsib baik tak banyak yg tersilap tuhh... kalau tak... jenuh lak nak bayar balik..hu3