Isnin, 6 Mei 2019

Salam Ramadhan!

Salam Ramadhan semua!

Salam Ramadhan untuk blogger Perdu Cinta dan Warisan Petani...

Dah baca niat malam tadi? Biasanya untuk 1st puasa ni jarang orang lupa nak baca niat puasa. Kann? Sebaliknya selain membaca niat harian puasa, baca la sekali niat puasa untuk sebulan. Bukan apa, takut ler bila dah masuk tengah 2 bulan Ramadhan nanti, terlupa pulak nak baca. Tak pon, dek kerana terlampau kenyang... Terus terlelap sampai ke esoknya... Haaa... Kalau dah lupa or tak baca niat, macam mana nak puasa? Tak pasal kena ganti... Lain la kalau period a.k.a datang bulan...

Niat puasa harian tu memang hari2 kena baca. Kalau dah baca doa sebulan pon, tak salah kita baca jugak niat harian. Macam aku bila buat camtu, bila dah de anak ni... Boleh ajar kat anak. Sebab dah hafal kn? Untuk niat sebulan tu je kena refer internet.. Heh heh... Iolls lupa la... Sekali je bacanya... Mana nak ingat.

So kalau dah baca sebulan, kalau terlepas sahur..  Atleast boleh je terus berpuasa. Tapi xdapat la keberkatan sahur tu... Haaa... Sahur pon ada faedah ya tau... Jadinya, usaha la supaya dapat bangun untuk sahur. 

OK... Tak mo cakap baca.. Puasa kan... Hahaha... Takde kena mengena kan? Yang puasa, tekak! Blog ni kau taip pakai jari... So??

Fine... Kita sambung lain kali... Selamat berpuasa...

Ni ada bacaan niat puasa. Pakej... Niat harian dengan niat sebulan... Baca tau... 

Credit to : my-sumber

Tiada ulasan: