Selasa, 3 Mac 2015

1st day after 90 days

omputih la sangat kann....^_^


semalam last day aku cuti bersalin. pejam celik pejam celik.. kojap yo dah 90 hari... so? what's up??


cuti ?

1st of all, cuti yg tak abih dipakai maa tunggu hari nak bersalin tu dah pun berjaya dibawa ke GCR... slamat !

asalnya kerani suh buat surat permohonan.. tapi camne pulak? tak pernah aku dengar orang buat surat pasal kes cam aku ni...ohh... ye la jugak.. dulu tak pakai sistem.. blanko je kat kertas tu... tak pun... potong jer ! then adjust sikit... settled !


now... dah pakai sistem kan.. payah ler kot... tapi petang tu kebetulan jumpe peg. kanan yg jaga hrmis tu... ok.. tak payah buat surat.... dah boleh settle dah... TQ puan..! ^_^

part cuti dah lega.


baby ?

hmmm.... si kecik ni tak banyak syaratnya.. aku cuma pesan kalau dia meragam non stop, call je lah. confirm aku sampai ! tapi sampai ke petang, pengasuh takde tipon.. ok katanya... al-hamdulillah..



keje?

apa aku nak buat? next week dah nak kena tukar department... staff kat department tu pun de yg dah tak sabar nak tunggu aku lapor diri.... nak serah tugas. katanya, keje dia heavy sikit kalau nak dibandingkan orang lain... banyak fail !

ermm... tarikh kuatkuasa aku ke depatrment tu 9 mac.. so... tunggu je lah yek. aku pun nak kena buat serah tugas gak kat department yg sekarang ni. udah ler hari ni hari pertama aku masuk keje... bagi lerr aku ni bernapeh sikit !



skuter?

dah lama tak bawak... gayat le pulak ! slow je memula... macam baru pas dapat lesen.. hehehe... lalu plak kat jalan kilang yg lekuk lekak tu... ooo.... stress... kat selekoh boleh ada 'bumper'... what the hekk???

tu jalan pi keje, jalan balik laaagi teruk !

lekuk lekak.... lubang sana sini... perghh.... sakit hati... jahanam le skuter tu... tayar belakang dah start merekak tu... takut bocor je weiihh....

dah korek jalan tu, nape lah tak turap semula elok2 ? hishh...



kurus? slim?

oohaiii.... pujian ke tu? atau.... ye ye ooo je? betul2 ke.. or pelsu je tu? ooohhh tidakk !

heyy... heyy... heyy.... nape pipi aku yg tak seberapa ni dicubit... ditarik2 macam baby? apa yg comel? comel sangat ke? adeihh... pipi aku jadi bahan... geram nyaaaaaaaaa !

jangan usik tummy belly aku weiii..... baru 3 bulan... relaks lerr....  T_T



pendek kata.... macam2 citer aku dengar hari ni....

Tiada ulasan: