Selasa, 10 Februari 2015

Majlis Cukur Jambul, Berendoi n Sambut Menantu

Tak habih lagi citer pasal kenduri ni yek...? takpe... sikit lagi.... lepas ni tak tau lagi bila rumah ayah ni de majlis/ kenduri meriah camni... nak tunggu majlis cik guyu, lambat lagi kot.... ko nak keje dulu kan dik? 


omg..!!!! broadband ni dah overlimit kah? dari siang tadi slow nak mam...... 

see the makcik2... pagi tu start ngan berzanji dulu, lepas tu cukur jambul....  rambut dia yg secepot tu... tak ramai yg tergamak nak gunting lagi.. he3.... rata2 yg ada semua dok kiss kiss sayang jekk.... tak lupa mendoakan yg baik2 untuk si kecik ni.... subhanallah... terima kasih semua... ^_^


yg ni memang tak sangka le nak jadi hari tu.. tengah2 berendoi tu, belon tu boleh pecah sendiri... hehe... ada la yg terkeluar latah tu sikit....


gambo2 ni je lah yg aku sempat amik.... ohooo... ni ler baru nampak si kecik ni kat sini yek?? hehe.... 

gula2 tu... pepagi tu banyak pulak yg gugur ke lantai... sib ler sempat touch-up balik sebelum kumpulan berendoi tu datang.... huhu.... [ lepas abih berendoi... makcik2 tu pun sama dok rebutkan gula2 tu.. terutama gula2 asam tu.... teehee ]



yg bestnya, si kecik ni langsung tak meragam... syok kena dodoi yek?

bila dengar bait2 lagu yg kumpulan berendoi ni nyanyi, sayu plak kat hati.. lebih2 lagi citer Rasulullah masa kecik2 tu... masa atuknya dok cari ibu susuan tu.. alahai.... sedihnya.... TT



cerrgghh... touching plak.. hiksss...


bab goodies... al-hamdulillah... ramai plak yg berbesar hati sponsored... tima kasih la atas sumbangan ikhlas tu yek.... moga2 anda2 yg bermurah hati ni bertambah2 dimurahkan rezeki.... insya-allah...

beg2 goodies tu semuanya comei2 belaka... ^_^


lepas berendoi tu aku terus pi dapuq... tengok2 cik jijah tengah siapkan lauk pengantin... aku tolong hias jek... lepas tu tak cukup tangan nak layan tamu.... hu3...

bila aku pi meja sana, orang meja situ panggil.... bila aku pi meja orang tu.. orang ni dok panggil... ohh.. letih mak oii...!!! tak terlayan rasanya....

si kecik tu ber - pass pass orang tolong jagakan... sib la dia tido jek... lepas tukar baju, dia sambung tido balik... tak pedulik dah, asalkan de orang dukung... lena selenanya dia tido....bahagia betul dia...

kesian kat pengantin la... makanan lambat hidang... terpaksa tunggu.. kelam kabut la kitorang adik beradik dok hidangkan makan kat meja pengantin tu... de gak terkilan kat sini tapi malas la haiihh nak buka pekung... bior ler citer tu aku simpan sendiri... -.-'


yg penting kenduri tu berjalan lancar.. masalah kecik2 tu biasa lah...

ayah terpaksa sambut tamu sengsorang masa nih... sib ler opah de.. temankan ayah kat kemah nuuu... phieewww..!!


timo kasih la cik Danet ngan acik Rahman sebab bawak Opah datang... selain diorang, mak ngah.. mak ujie.. kak ngah iter... abg kim choon... and anak2.... pun ada.. 

pok teh datang lepas kenduri selesai... dalam dok tengah tak sihat tu... sampai gak dia... gigih tu drive sorang2 dr Palong.... ^_^

belah mentua aku ramai gak la yg datang... mak abah, kak wani, ana... abg fuad n anak2, kak cik n familinya... angah n familinya pun sampai gak




hahh.. lupa plak pasal kambing...................... 



kari kambing air tangan pak mentua aku tu liiiicin..!!! sesape yg datang awal untung ler sesangat... dapat la merasa... sebab... kojap yo abih... 2 tong nasi tu pak mentua aku bawak.... petang tu tinggal saki baki seco'et jek ngan kuah melambak.. isi dah abih...!!

nak hidang kek pongantin pon tak dapek.... hu3.... tak dapek la tamu2 'VIP' yg sama makan beradab kek mejo pongantin makan lauk aqiqah tu walau sedikit... -.-'



ohh... kek pengantin tu aku dapat jamah sikit jek... stakat merasa... lepas amik gambo tu.. tau2 kek pun dah abih licin.... tapi sedap ngah!

gambo pengantin? ya ampunnnn...!!! untuk koleksi aku memang tak amik.... lupa terusss...! dah petang baru ingat.... 

makan pun tak sempat hoiih... harapkan sarapan pagi tu je lah... petang orang dah abih balik semua baru dapat makan.. ngadap le kitorang adik beradik, ngan hasben cik jijah.. pengantin tak join pasal diorang nak pi sental periok belanga kat belakang.... he3


dannn.... macam mana si bambam ni tidor tergolek.... macam tu la kitorang.... sama2 keletihan... tak hingat apa dah.... nikmatnya rasa dapat baring tergolek macam tu... hewhewww..... leetih noksss..!!!



Ha3... bebudak ni memang tak reti penat... ni tolong ke mengaco atuk nih?? bila masa tah cik jijah amik gambo nih...


and... last but not least.... tuan tanah yg sesekali interframe diblognya sendiri... teehee... baju stok apa ada, aku sarung jekk... to cik jijah , terimalah hakikat yg badan ngko tu dah makin lebar.. ha3...



Tiada ulasan: