Khamis, 12 Februari 2015

anak dijangkiti chicken pox

i.. say.. man..!!!

c.pox aku dah men-jangkit kat anak lah... baby tak kena, tapi Fa'el... camne lah tak men-jangkit, dia sibuk betul nak pegang2 aku time bluster ni tengah mencanak - canak naik... -.-'



dengan batuknya lagi... ngan c.pox nya lagi... kesian tul tengok.. badan tu dah ler kurus kering... makin melidi je aku tengok... c.pox nya sampai ke mulut, sama macam aku gak... 


masa aku kena c.pox hari tu, de gak aku tenyeh bintil2 c.pox tu dgn bedak sejuk daun semambu.... gigih ler buat sendiri tengah2 malam tu... Fa'el le yg dok temankan... budak ni selagi aku ni tak tido, dia pun sama ler berjaga.....

tapi untuk Fa'el, aku tak buat... renyah lerr... habih lantai rumah, bedak sejuk tu bukan le btul2 bedak sejuk yg debu tu... tapi beras yg aku blend skali ngan daun semambu tu... blend pun kasar je.... bila mende tu dah kering kat badan... semuanya gugur kat lantai... kesannya, lantai rumah dah macam berpasir dah....


untuk Fa'el ni, aku gantikan dengan air cucian beras... ni pun petua orang bagi... 


buat mandi... orang kata jangan mandi... tapi takkan ler dia dah main kat luar tu sampai berpeluh2 gitu, tak mandi... kan??

budak... mana la reti dok diam...! tengah melasak camtu... oiihh.... tak bleh nak ditahan - tahan lasaknya.... tak padan dengan c.pox nya....

pehtu aku tenyeh je ngan ubat yg spital bagi... calamin lotion tu... fungsinya pun lebih kurang je ngan bedaj sejuk semambu tu kan....



harap2 Fa'el cepat sembuh... doktor pun de cakap hari tu, biar kena masa budak2... tak teruk sangat, then diorang lagi cepat sembuh kalau nak dibandingkan dengan orang dewasa macam aku ni...


so.. mudah - mudahan betul la gitu... lagi 1, harap sangat tak menjangkit kat baby... -.-'




note : 

woww.... aku dengar nama aku naik dalam jadual pertukaran awal tahun ni.... nak ikut waran penempatan kononnya.. tapi yg heran tu, aku ber-3 je yg ditukarkan... 

yg saki baki tak ikut waran tu, apa citer? 


Tiada ulasan: