Selasa, 5 Ogos 2014

Mandi Sunat Aidilfitri...

Salam semua,


Meh nak share sikit 1 cerita.... ni kisah benar malam raya hari tu... ^_^

Al - kisahnya.... terjadi masa tengah mandikan hero2 lasak tu.... sambil2 mandi tu, aku pesan kat anak2

Me : esok kena bangun awal.....

si abang : kenapa kena bangun awal?

budak2 memang macam tu kan? ade je pertanyaan bila kita minta dia buat sesuatu..... perasaan ingin tahu tu selalu ada...heheeee

me : sebab... esok kan raya... kena bangun awal. kena mandi sunat hari raya..... lepas tu baru boleh pakai baju baru...

si abg : hahhh......?? eiihhh..... tak nakkkkk...... tak nakkk....!!!

yg si adik masa tu dah terkulat2 pandang muka aku..... dah kenape pulak budak bertuah ni?

me : mandi sunatlah.... kena mandi sunat... kenapa tak nak pulak?

si abg : tak nakkk..... saaaakiitt! abang tak nak..!!!! sakittt.....!!

ooo...haiii.... masa ni aku lum dapat 'tangkap' lagi sebab dia menggeletek tak mau tu......

Si adik : a'ah..... kita pun tak nakkk...! kita pun takut sakittt.....!!!

wahh.... si adik dah join kelab bantahan! ape kes ni ??

si abg : org tak nak sunaaaattt........!!!!!

si adik : kita punnnn....!!!! ( budak kecik ni tahun depan baru 5 tahun... tapi akal ehh panjang oooiiihhh... )

agagagaaaaaaa...... baru le aku paham...... sampai habis mandi le aku bertekak nak explain kat bebudak tu...



penyudahnya...

me : dah la.... tak nak mandi sunat dah laaa....

letih ngko!!! ingt tak letih ke bergaduh ni..... ha3.....


tapi in th end... bila semuanya dah selesai pakai baju, si abg tanye : mandi sunat tu apa mak?

lepas aku explain, aku tengok dia tepuk dahi..... katanya

la.... ingatkan sunat tadi.... apelah yg abang pikir tadi kan??



haduiihhh..... pueh le pak lang ehh gelak besar dengar 'drama' sebabak kitorang kat bilik air tadi..... hi3



2 ulasan:

nur anis berkata...

haha..ini lawak...

skuterlady berkata...

salah 1 rencah yg memeriahkan raya... ha3