Rabu, 27 Jun 2012

Bila member se-opis gatal gelenyar..

Aku percaya mende ni kat mana2 opis pon mesti de berlaku. Tak kisah apa pangkat pon mesti ada terselit sorang dua yg 'sengal' macam ni...

Pantang nampak pompuan yg agak2 cun kat mata diorng... nak try je memanjang... nak mengendeng - ngendeng je memanjnag... ada je la alasan yg diorang gunapakai asalkan leh menggeletis ngan orang yg diorang target..

Kat opis aku pon ade je camtu. Mangsa diorang... bukan stakat anak dara... bini orang pon leh!! asalkan dapat lah... teruk betul!

Bukan muda lagi... uban dah melambak ke kepala tu ooiii... tapi tak reti2 lagi. Kalau jumpe orang cenggini... aiisehh... spoiill............

Yang heran tu... diorang yg hok jate ( lelaki ) ni tak mao plak cari pompuan2 yg spesis gatal cam diorang. Memilih jugak tu...

Tapi 1 je yg aku rasa leh wat teori... orang cenggini... biasanya bininya garang....grrrr......!! heh...*sigh..

Sahut cabaran?!

Tahun lepas lagi Pengarah dah kata cawangan yg aku keje skang ni kena pindah opis. Dari tingkat 2 ke ground floor... Masa tu takde cakap pon de yg anggota yg mesti stay kat tingkat 2 tu. So we assumed semua kena turun! Totally...

Taaapi, penyelia aku ni ( favourite Pengarah wokeh.. ape2 sikit penyelia aku ni ler yg Pengarah dok cari... heran aku! sib baik penyelia aku ni lelaki gak.he3.. ) berat nau nak turun. Kisahnye sebab Pengarah tak turun. Masa tu maybe... peh tu kata Pengarah dah siap halau dah dia turun..

Aku lak dah excited nak turun, tak pikir mende dah. Trun la ngan semangat wajanya... alih2 semalam

" hahh... awak syu... pasni pindah balik tingkat atas sebab saya tak leh pindah ke ground floor... Pengarah tak bagi saya turun. Awak kena naik atas! "

Hohohooooo...... Penat woiii....! jap pindah bawah...jap pindah atas... Ingat sikit2 barang ke nak angkat...??!! boss...boss... mood keje dah ke laut dah ni... hampiehh.. 

Tapi aku kan memang degil. Puas le aku bagi macam2 alasan. Katanya 

" Ehh.. kalau awak kat bawah, sape nak selia awak? "

Eleh... penyelia kedua ade ape?!! tu jawap aku... tapi pelahan lerr.. tak tau la dia dengar ke tak...last2 penyelia aku cakap

" Takpe, awak leh duduk ground floor... tapi kalau saya panggil awak suh naik jumpe saya kat atas..jap turun naik..jap turun naik...awak sanggup? "

Cepat je kepala ni mengangguk. Tapi kepala 'blur'...mampu ke aku buat macam tu? Hati kata... agak2 kalau kena camtu leh kurus tak aku? aiiseehh.... bleh gitu ehh?? ha3..

Peh penyelia aku sambung lagi...

" aku dok atas sementara dia ade je. peh dia takde nanti, aku turun la bawah! Dia tak kan lama kat sini "

Aaaaaapeee...!!!!!

" Dia bukan ..... ( isyarat jari belah leher... ) tapi pindah tempat lain ler.. "

Boss... bukan soal dia pegi mana tapi soalnye...bos kata peh Pengarah pindah, bos nak turun bawah...! hallololohh... kalu gitu gayanya, aku pon kena turun gakla.... hahh? ape kess? jap pindah bawah, peh tu pindah atas balik...peh tu balik semula ke ground floor... do u know tuan? it's wasting my time u know... to pull up all the files...computer...bla...bla... blaa..... sape nak tolong tu?

Takpe...sebulan katanya... selama 1 bulan ni larat tak aku turun naik turun naik jumpe penyelia tu kat tingkat 2... katanya kalau tak larat

" pindah balik ke atas!"

Aaayyooo....!!!!!

Selasa, 26 Jun 2012

MAHA 2012 datang lagi!


Tahun 2010 aku pi... tahun lepas aku pi gak....tahun ni...aku pi lagi..

Tahun 2010...pi time dah hujung2 sebab masa tu tak tau lagi amende yg de kat MAHA tu..best sangat ke? ade hebat cam Jom Heboh tu ke?

Tahun 2011... first day lagi aku dah pi...best? hebat? yg best sebab de mini zoo...yg tu korang leh baca kat sini : MAHA NS 2011.. Hebat? biasa2 je. Mini zoo pon macam hujung2 je diorang letak. Kawasan utk Petting Zoo pon nan hadoo je... 

Tahun 2012...? Tahun ni agak bagus sikit.. sebab? Tapak utk Mini Zoo dah semakin luas... zone Petting Zoo pon dah makin semakin besar... Nama pon Mini Zoo... yg de kat situ cume Lembu gedang2 dgan kambing big2 je la ehh... unta gajah zirafah tenuk tapir tu... korang pi kat Zoo Melaka. Sana ade...

Sebab aku pi malam, gambar memang tak berapa nak cun. Nasib la...nak wat camne. heee


Fa'el suka la tengok. Si abang...


" Mak...busuk la... busuknyerr...! "

Tu je la... tapi memang sangap pon..aku pon tak tahan...kih3...


Kambing tak tau ape nama. Tapi area kambing gedang ni..baunye...memang superb! Tak terkata oleh ku betapa 'wangi'nya  mereka... 

Serimbun berbulu... kambing oh kambing... kalau besar nih.. berapa la gaknya harga sekor tu kan?


Dalam bebanyak kambing tu.. yg ni lain macam lerr... bunyi dia mengembek macam bunyi orang lelaki panggil " mekk..!! " Huiihh...


Sesape nak tengok persembahan kawad kaki pon leh jugak. Dibarisi para - para landak perkasa yg gigih mengawal kawasan...he3... 2 didepan ni memang berdisiplin...yg sekor dibelakang tu...memanjang je tercicir... ha3

Tu je la antara gambar yg ade. Sesape yg free leh la datang... Macam2 de...jualan ape je sume ade. Nak tudung? Blouse..pakaian... barang2 pertanian... buah2an... kraftangan... alat2 IT... nak beli rumah.. insurans... ape2 je... semua ade... takde tiket masuk...free of charge!

Rasanya MAHA yg kali ni memang grand compared dgn tahun2 yg lepas... Datang le reramai...de blogger yg buka outlet kat situ...sape? 


A Walk To Remember