Selasa, 27 Februari 2018

Antara 2 pilihan

Assalamualaikum...

Duhai blog kesayangan hamba... kali ni berbunyi lagi tapi tak ceria sangat. Ye lah... Beberapa tahun ni aku sedang di uji dan masih di uji... Makin lama makin banyak yang terbongkar...Dan makin lama makin menyakitkan. Aku ingat aku dah boleh berlapang dada. Aku ingat hati dah boleh tenang... Tapi tiap kali tu la... Hati disakiti semula. Perkataan sabar tu dah macam air sungai... Selalu je jadi sebutan kat hati ni. Hati disakiti... Hati ni jugak cuba pujuk sendiri... Sedih!


Tapi sampai bila?


Sekarang ni aku tersepit antara 2 pilihan...

Nak ke kiri atau nak ke kanan...


Kalau ke kiri... bertahan... bersabar dan terus bersabar... sabar dan sabar lagi... tak tau sampai bila... sakit makin sakit... keadaan bukannya jadi makin elok... tapi makin teruk... Subhanallah... kuat betul dugaan ni...

Kalau ke kanan... aku kena betul - betul nekad... betul - betul kena kuat mental... tapi banyak faktor kena amik kira... dan aku takut pilihan yang ni salah! Takut sangat... Aku takut menyesal di kemudian hari kalau terlampau ikutkan perasaan... Allahuakbar!


Istikharah?

Sedang usahakan... Moga - moga ada jawapan terbaik untuk aku... Doakan ye... supaya Allah makbulkan dan beri petunjuk pada aku...

Aku perlukan sangat petunjuk ni... Perlukan sangat...

Tq...



4 ulasan:

PeRdU cINta berkata...

Amin,...insya Allah nanti ada bantuan dari Allah SWT.

Kakcik Nur berkata...

Semoga Allah permudahkan untuk memilih jalan yang terbaik...

blasahje berkata...

perdu cinta : inshaallah... mudah - mudah... tq

blasahje berkata...

kakcik nur : tima kasih... inshaallah