Rabu, 4 Oktober 2017

Jangan dengki dengan kasut merah aku boleh tak?

Ni la sejak semenjak ni selalu kena bahan kat member sepejabat... hahaha... 

Jangan ler dengki! Aku pakai kasut merah pun salah ke? 😁

Nak buat camne... dah tu je kasut yang de... yang sesuai dipakai time aku merempit pi - balik opis... Bukan takde kasut lain... Adaaa.... tapi semua highheel... termasuk la kasut keje aku... Aku dah try dah ritu rempit ngan kasut keje tu, alah..... tersangkut - sangkut la masa nak tukau gear!

Terhegeh - hegeh ghasanya! Dulu de kasut lain, tapi tu la... dah mereput! Asyik kena lenjan je, so tinggal la yang kasut yang merah tu... Tapi kan, sebenarnya... aaada kasut sport... yg tu aku simpan elok dalam kotak... tak rasmi pon lagi. Yang tu tak mo la pakai pi - balik keje... 

Nawaitunya nak pakai berzumba dalam rumah je... hahaha... angan2 tu camtu lah... tah bila nak jadi kenyataan tu... tah la... ko jangan tanya lah... hehehe...


Tu haaa... menyala!!!

Chantek thak?? 😝

Fine... pasal dia menyala sangat ehh... tu yg dorang suka bahankan aku tu... kih3... suka hati korang lah... ada aku kisah? biasa kalau diorang mengusik, aku jawab balik... de masa tertentu je yang aku tak jawab... aku gelak je. Tak koserrrr nak layan... hahh!

Tu satu hal... Ni lagi 1...

Bila aku parking camni...


Ye... menyonsang! 

Brader2 ni membahan jugeekkkk!

Kata dema,  "Motor ngko de gear reverse ke?"

Kuang ajau tau tu! hahaha... Aku ye kan je... memang motor aku de gear reverve bang! ngko ingat keta je ke de gear reverse? Keje membahan je dorang nih... Hadeiihh... Sabar je lah!



Ni 1 mende lagi...

La ni musim ujan kan? 

Memang masalah sikit kat rider cam aku ni... Nak2 lagi, baju hujan je yang aku bawak... seluar aku tinggal kat rumah sebab dah pecah celah kelengkang... Kejadian tu terjadi masa orang rumah aku yang pakai... Apa? suami pon boleh digelar orang rumah gak ler... 

Kang de la yg rajin tanya, " ngko bawak motor ke kereta hari ni? "

Motor... why?

Jawab brader yang sorang ni kang... " ko bawak motor? hujan ler balik kang!"

Busssuk punya orang... hahaha... Jangan ler... Kembang kang kasut merah aku!!!!!



Note :

Motor baru aku kena sondol otw balik kerja... huwaaaa.... nasib baik ler tak teruk... tapi renggang sikit la lampu signal blakang... Aku dah sampai sekolah anak baru cek keadaan motor... kena kat kuil tak jauh dari sekolah anak tapi aku tak berhenti kat situ. Masa nak keluar simpang. Apa tak sabar punya cik kak tu tah.. Dia belakang aku... Gen2 ( kalau tak silap ler ) kaler light blue. Tetiba rasa cam motor aku kena tolak dari belakang... perlahan je tapi motor tetiba rasa berat kena tolak...

FYI... orang umah den tak tau! shhh.... maleh nak citer...🙂


1 ulasan:

Eka Tikah berkata...

ushhh, betul2 merah menyala tu. hehe