Jumaat, 30 Mei 2014

Baju mengandung ehh??

Tak mao la cakap kita keje apa...biar le rahsia.... tapi yg pastinya.. hari - hari kami ni wajib pakai uniform....

tak nak pakai? boooleh... tapi hadap le 'ayahanda' tercinta tu.... siap sediakan je la telinga tu dengar 'syarahan puitis' dia yg menikam kalbu tu... mau??? hehee....

Ramai je yg saing aku mengusung perut.... yg baru - baru nak mula mengusung perut cam aku ni pun ramai... kalau ditambah campur kira.... de la 7 orang mak buyung kat sini.... heheee.....

masuk 3 bulan jekk diorang nak pakat2 tukar baju..... aku? ayyooo..... padan la ramai yg tanye aku...bila nak pakai baju lain? bila..? 

hohoho..... memang nak pakai... tapi sebab uniform ni masih leh sarung di badan... kita pakai dulu selagi muat, selagi masih selesa.. kan....

de stok lama tu tapi malas plak aku nak selongkar.... awal2 pindah rumah dulu aku dah siap bungkus sumbat kat mana tah.... ooohaii..... nak kena basuh lagi... ooohaii...malas mak!



otw balik rumah lunch hour tadi... kena hurung lebah non...!!!

seeram hoiiihh......


tah mano lah datang ehh.... sebelum traffic light tadi aku dah 'tempuh' sekali...... 

time2 tu plak traffik light tu leh merah....... tapi masa tu takpe lagi.... 

teee......tiba.....!!!



lebah2 tu leh 'pindah' ke traffic light tu... oooo haaaiiii............ tawakal sangat... 

kot kena sengat la time tu.... aduhaiii.................

banyak weiihh..... sib le helmet aku tu wizer kann..... sib jugak la time tu aku 'terpakai' jaket tu penuh.... selalu main sarung terbalik je... janji lengan tu de cover.... 

kot kulit tebal takpe la kan nak menahan perit matahari tengahari buta camtu.... oooo..aku tak sanggup.... terbakor kulit den!



bebudak motor yg lain tu pueh la tertunduk tunduk nak ngelak dari kena 'hurung'.... bahaya wooo..

dulu penah kena skali. tapi sekor jek masa tu.... lebah ke hape tah.... 

masa tu tak tarik wizer tu.... nak hirup udara segar kononnya.. pagiiii......



haha..... hape ?!!

'berlaga' la kat dagu ni ngan menatang kecik tu...... petang tu.............. 'kembang' terus dagu.......

kesian dagu aku... huhu.........................




tadi de lagi tanye........' tak pakai baju pregnant lagi?'

insyaallah....................... nanti aku pakai yekkk.... tunggu je lah.... dulu diorang tak kenal aku sangat... la ni dah ramai yg kat opis tu kenal aku... maka ramai la yg bertanya - tanya..... tak sabar gamaknye nak tengok aku berbaju maternity cam diorg yang lain tu ehh??




2 ulasan:

Unknown berkata...

kat ofis sy pun ramai mak2 buyung fasa pertama. hikhik. yg skrg cuti bersalin pun ramai jugak. :)

skuterlady.blogspot.my berkata...

Aisya A. : ^_^..musim ehh??