Isnin, 6 Mei 2013

Stranger muncul depan rumah..

Sambil2 dengar tv3 tadi, aku cadang nak sidai kain jap kat porch keta tu. tapi, elok je buka pintu.. tetibe aku nampak de 1 kancil kaler merah berhenti depan rumah..

alamakk...! sape la pulak tu?

tak jadi nak buka grill... sebab masa tu drebar keta tu dah terpacak depan pintu pagar umah ... haaduhh... cuak oii...

dia tanye jalan... "sini jalan 2 ke?"... hahh?? jalan 2?? dah tentu lah bukan.. "sini bukan jalan 2, sini fasa 3"

org tu nampak terpinga2... gamaknye dia tak paham kot. Melayu.. tinggi.. tegap... aku cakap dari balik pintu.. sambil2 tu mata dah jeling2 kat kunci pagar dgan grill pintu.. sib pagar tu berkunci. grill tu aku kunci balik..

" rumah.... ( cam dia sebut husin... tapi... entah... achik lupe...) kat mana? yg pakai kancil merah... "

" sini takde org nama tu, takde org pakai kancil merah... sini fasa 3...jalan 3 "

terpinga2 lagi org tu... dalam keta tu de lagj 2 org... rasanya yg dok seat belakang tu, perempuan. kancil tu warna merah gelap rasanya.

" sini fasa 3, jalan 3.... jalan 2 tu kat sana, kat fasa 2..."

aku dah mention camtu barulah org tu nak beredar... tapi still nampak cam terpinga2... last2 dia pi kat keta dia and pegang handphone...

tak tau la peh tu diorg pi mana... tak jadi nak sidai kain... takut gak kalau org tu de niat tak baik... tapi kalu betul org tu nak tanye jln, rasanya dah bagi info yg patut.

kat kepala ni terbayang citer2 kat surat kabar pasal org tnye2 jln nih... huhh... seriau oo...

-----------------------------------------------ll--------------------------------------------------------

baru2 ni org elken ( kononnye) called... katanya nak anta budak utk servis penapis air kitorg.... nama budak tu... si polan tuuttt.. tuttt.... *nama tepaksa dirahsiakan sebab.... aku lupa...kah3...

aku cakap kat amoi tu... tak payah anta... saya sudah ade org saya sendiri... nanti budak u bikin, rosak lagi motor penapis aku tu.... dah 2 kali jadi camtu... kali ni ... tak payah...! sib baik amoi tu tak byk cakap... mungkin sebab dulu dia dah kena sound baeekkk punya kat hubby aku.. hamikk..!!

Tiada ulasan: